Gå til innhold
Arkivverket

wangensteen.net legges ned 1 desember 2014


Lars.O.Wangensteen
 Del

Recommended Posts

I 2008 startet jeg wangensteen.net med en ting for øye; dele og publisere slektshistorisk materiale som var vanskelig tilgjenegelig for alle.

 

Den første som skannet og sendte meg materiale var statsarkivar Yngve Nedrebø i SAB, og siden har jeg selv slitt ut tre skannerere og et par PCr.

Resultatet har blitt noen hundre bøker, og et par tusen artikler og noen hundre sider fra protokoller

 

Lenge var dette både morsomt og lærerrikt, men i det siste året har både gleden og motivasjonen forsvunnet.

 

Jeg kommer nok til å fortsette med å skanne, men produktene vil i framtiden blir spredd blant venner, og noe av det blir publisert på genealogi.no, mye på medlemssidene og i nettbutikken. Allerede nå har jeg lagt ut et par PDF-bøker i nettutikken for salg, og mange hundre flere kommer både fra mitt og NSFs bibliotek

 

For 5 år siden "testamenterte" jeg alt materiale til NSF, så ingenting blir borte selv om hjemmesiden min blir svart på mandag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten vanskelig å klikke "Lik dette"-knappen, men har forståelse for valget. Hjemmesida var en av de første jeg "utforsket" da jeg begynte å interessere meg for slektsgransking for 2-3 år siden.

 

TAKK for det du har bidratt med gjennom wangensteen.net Lars, jeg har fått mye hjelp gjennom arbeidet du har gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid trist når slektssider i privat regi blir borte, men heldigvis vet vi jo at det er websiden, og ikke du, som blir borte. Og vi stoler jo også på at NSF tar godt vare på det arbeidet du allerede har overgitt dem. I likhet med mange andre har jeg også hatt veldig stor nytte av mange av dine publikasjoner, så tusen takk for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Synd du ikke fortsetter nettstedet, men jeg forstår det er mye ekstra jobb. Håper vi får tilgang til alt ditt flotte arbeid gjennom NFS, enten på medlemsidene eller nettbutikken.

Og takk for alt vi har fått.

 

Med hilsen Inger Svindahl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var(tror jeg) den første sponsoren på wangensteen.net .Min motivasjon var hans lidenskap, og oppfordret andre til og gi et bidrag til hans arbeid.

 

Det ble etterhvert mange sponsorer, men i likhet med idrett må motivasjon ligge i bunn.

 

Idrettsfolk får stadig hyllest for prestasjoner.

 

Det får ikke nettstedsinnehavere på samme måte. og kanskje kan motivasjonen etterhvert forsvinne.

 

Derfor har du Lars Ove min fulle forståelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er wangensteen.net slik den framsto før nå, borte for alltid

 

Jeg takker de som var sponsorer, og jeg takker for all støtte og kjeft jeg har fått siden april 2008 :)

 

Domenet wangensteen.net vil bestå, og jeg kommer også til å ha en liten hjemmeside med litt materiale, men det blir et mye snevrere innhold.
Det jeg i første omgang vil arbeide med er kilder fra Eidsvoll før kirkebøkene brant. Jeg har noe, men mer er på vei

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at en flott hjemmeside legges ned, men skjønner godt avgjørelsen og er takknemlig for all god hjelp jeg har fått gjennom flere år. Fantastisk arbeid du har gjort på nettsiden og nå også i Norsk Slektshistorisk Forening.

 

Veldig bra at det meste etterhvert blir tilgjengelig på genealogi.no

Blir spennende å se fortsettelsen.

 

Også er det bra at det kommer igang noen lokale prosjekter for å finne alternative kilder der kirkebøkene er tapt ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lars Ove! Synd at dine mange sider blir borte fra wangensteen.net. Jeg har fått masse god hjelp fra deg. Har ikke vært så aktiv de siste årene, men uten din hjelp hadde jeg ikke kommet så langt. Tusen takk!!!!

 

Erling

Endret av Erling Hoel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.