Gå til innhold
Arkivverket

Tøger Johannessen, Solvornstranden


margrethe jacobsen
 Del

Recommended Posts

Er det mulig å finne nærmere opplysninger om en fjern slektning:  Tøger Johannessen, Solvorn, Hafslo . født 1848, bodde i 1875 på Solvornstranden. (Folketellingen 1875for Hafslo prestegjeld)

Han ble :  ihjelstukken med kniv 10. november 1879 i Solvorn.   Finnes det en kilde , Retts- eller strafferegister,  hvor hans  sak/ hendelse er nevnt?

Mvh.

Margrethe Jacobsen

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser i alle fall at han var gift og hadde to barn i 1875:

 

http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01052307003063

 

004 02 Tøger Johannessen 1848 Solvorn, Hafslo Husfader G almind. Dagarbeide b

005 02 Martha Hansdatter 1841 Urnes, Hafslo hans Kone G   b

006 02 Johannes Tøgersen 1869 Urnes, Hafslo Søn UG   b

007 02 Marie Tøgersdatter 1874 Solvorn, Hafslo Datter UG   b

 

 

Sogn og Fjordane fylke, Hafslo, Ministerialbok nr. A 14 (1877-1886), Døde og begravede 1880, side 6. 

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6866&idx_id=6866&uid=ny&idx_side=-8
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070112310062.jpg

 

Kanskje lensmannsarkivene i Statsarkivet i Bergen kan være et sted å lete? 

Endret av Grethe Flood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar og takk for at du lenket kildene. ( jeg er ny her , men lærer det vel etterhvert)

Men Jeg finner ikke noe om lensmannsarkivene i kildene!

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se det ja!  Jeg visste han døde i 1879, men ikke at han ble ihjelstukket...  Moren hans "Fante-Marie" er datter til PEDER OLSEN -«Gryte-Per» på Solvornstrondi f 1776, en reisende slekt som er en gren av Vikøren-slekta. Det ville være interessant om det finnes rettsreferater om Tøgers død, ja :-)  Jonny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve lensmannsarkivene oppbevares i Statsarkivet i Bergen, så du må sende en forespørsel dit og høre om de kan gjøre et søk for deg. Hvis de vet hvem gjerningsmannen var, bør det vel ha vært en eller annen form for avhør...?? Det kunne vært av interesse for deg å vite under hvilke omstendigheter han ble ihjelstukket og om det ble noe oppfølging av saken fra lensmannens side....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

 

Som bygdebokskrivar for Luster kommune er eg interessert i å skriva ein so komplett omtale som råd er om Tøger og huslyden hans.  Eg har det meste på plass av kva eg treng, men er alltid interessert i fleire detaljar!

 

Eg kjem berre unntaksvis inn på dødsorsaker i arbeidet mitt, men dette med knivdrapet hans Tøger har eg nemnt i manuskriptet mitt.  Bakgrunnen for drapet kjenner eg ikkje, og diverre manglar store delar av lensmannsarkivet frå Hafslo for 1800-talet, men som det alt har vore sagt; Statsarkivet i Bergen vil kunna gjera greie for kva som finst.

 

Kan eg få spørja deg, Margrethe, på kva vis du er i slekt med Tøger?

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

 

Som bygdebokskrivar for Luster kommune er eg interessert i å skriva ein so komplett omtale som råd er om Tøger og huslyden hans.  Eg har det meste på plass av kva eg treng, men er alltid interessert i fleire detaljar!

 

Eg kjem berre unntaksvis inn på dødsorsaker i arbeidet mitt, men dette med knivdrapet hans Tøger har eg nemnt i manuskriptet mitt.  Bakgrunnen for drapet kjenner eg ikkje, og diverre manglar store delar av lensmannsarkivet frå Hafslo for 1800-talet, men som det alt har vore sagt; Statsarkivet i Bergen vil kunna gjera greie for kva som finst.

 

Kan eg få spørja deg, Margrethe, på kva vis du er i slekt med Tøger?

Hei.

 

Takk for svar. 

 

Det er min mann Jan Jacobsen som er i slekt med Tøger.

 

Hans far, Magnus,  vokset opp i Bergen hos sine besteforeldre: Johan  Magnus Johannessen og Marie Tøgerdatter.  Jeg mener det må være riktig at Marie født 1874 var datter av Tøger Johannessen og Martha Hansdatter? 

Jeg har funnet en Marie Pedersdatter Solvorn (født 1818) gift med Johannes Tøgersen (født 1819, død 1876) tror det må være foreldre til Tøger.

Magnus foreldre, Johanne Marie Johannessen og Olaf Jakobsen var ikke gift med hverandre. Jeg tror at Johanne døde på Lungegården sykehus i 1935, Da var hun antakelig  gift ( står oppført med navnet Olsen) ,

 

Det kunne vært spennende å lese mere om stedet Solvorn , da det ser ut som mange i slekten kommer derfra. 

Har du noe formening om når boka din er ferdig? Finnes det andre bøker som jeg kan låne på bibloteket som omhandler befolkningen i Luster?

 

Hilsen

Margrethe (innflytter fra Danmark, men bosatt i Norge i 45år).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, igjen :-)  La meg først si at jeg er i slekt med din mann, Margrethe :-)  Og det både på Solvorn-siden og på Palm-siden.  Jeg kan godt sette opp en aneliste på det jeg har for deg.  Jeg vet ingenting om Olaf Jakobsen, far til Magnus, og er meget takknemlig om du kan fylle ut noe for meg der!  Johanne Maries foreldre og bakover har jeg rimelig god oversikt over.  Send gjerne en melding til meg på jonny[bindestrek]m[alfakrøll]online[punktum]no :-) Beste hilsener Jonny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, Margrethe!

 

Eg har jobba mykje med ætti til Mari Tøgersdotter og var for ei tid attende i kontakt med ein av sønene til Magnus Jacobsen, men om det var mann din eller svogeren din, kan eg i farti ikkje hugsa.

 

Her er dei opplysningane som no finst i manuskriptet mitt for Magnus Jacobsen, som er teken med fordi han voks opp hjå besteforeldri sine i Bergen:

 

~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Magnus Magdalon Olafson Jacobsen, son av Johanne og fosterson hjå Marie og Magnus, var f. i Bergen 8.1.1921 og d. på Slattum i Nittedal 15.3.2007.  Magnus gifte seg hjå byfogden i Bergen 23.3.1946 med Thora Cathinka Helmersdotter Watterud frå Vatterud under Lystad i Sørum, f. i Sørum 28.1.1920.  Ho d. på eit sjukehus i Oslo 1.1.2001.  Magnus reiste mange år til sjøs som kvartermeister, og huslyden budde då på Sørumsand i Sørum, men dei flytte i 1961 til Nittedal då Magnus tok til som fabrikkarbeidar i Oslo.  Han og Thora fekk to søner i lag.

 

~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Og her er kva eg har skrive om bestemor til mann din, Johanne:

 

~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Johanne Marie Magnusdotter Johannessen, f. i Bergen 7.10.1898, d. i Bergen 21.5.1935.  Johanne gifte seg i Sandvikskyrkja i Bergen 11.2.1929 med Karl Johan Olufson Olsen, f. i Christiania (Oslo) 17.11.1902.  Han d. på Kvarekval på Voss 31.8.1943.  Karl gifte seg 27.8.1938 att på Voss med Magdalene Josefine Pettersdotter Pettersen, f. på Voss 26.9.1919.  Ho d. i Stavanger 13.4.1996.  Ho var då attgift med Vidar Johan Hansen.  Karl Johan Olsen var blekkmakar og anleggsarbeidar og budde med første kona mellom anna i Svanviken, Eide på Nordmøre, men flytte som enkjemann til Voss der han sidan budde levetidi ut.  Han fekk i alt åtte born; av dei var fire frå første ekteskapet med Johanne Johannessen, som òg hadde to born frå før.

 

~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Eg vonar dette kan vera til hjelp!

 

Band XI av bygdebokserien for Luster er venta ferdig no i vinter og vil truleg vera klar for publikum tidleg på våren 2015.  Det er elles skrive mykje om Solvorn og folket der, men eg kan vel i grunnen ikkje peika på noko spesielt som du bør lesa.  Kanskje ein kontakt med Luster kommune - Servicetorget, på telefon 57685500 kan vera til nytte?  (Sjølv sit eg i Bayern og er langt unna...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, Margrethe!

 

Eg har jobba mykje med ætti til Mari Tøgersdotter og var for ei tid attende i kontakt med ein av sønene til Magnus Jacobsen, men om det var mann din eller svogeren din, kan eg i farti ikkje hugsa.

 

Her er dei opplysningane som no finst i manuskriptet mitt for Magnus Jacobsen, som er teken med fordi han voks opp hjå besteforeldri sine i Bergen:

 

~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Magnus Magdalon Olafson Jacobsen, son av Johanne og fosterson hjå Marie og Magnus, var f. i Bergen 8.1.1921 og d. på Slattum i Nittedal 15.3.2007.  Magnus gifte seg hjå byfogden i Bergen 23.3.1946 med Thora Cathinka Helmersdotter Watterud frå Vatterud under Lystad i Sørum, f. i Sørum 28.1.1920.  Ho d. på eit sjukehus i Oslo 1.1.2001.  Magnus reiste mange år til sjøs som kvartermeister, og huslyden budde då på Sørumsand i Sørum, men dei flytte i 1961 til Nittedal då Magnus tok til som fabrikkarbeidar i Oslo.  Han og Thora fekk to søner i lag.

 

~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Og her er kva eg har skrive om bestemor til mann din, Johanne:

 

~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Johanne Marie Magnusdotter Johannessen, f. i Bergen 7.10.1898, d. i Bergen 21.5.1935.  Johanne gifte seg i Sandvikskyrkja i Bergen 11.2.1929 med Karl Johan Olufson Olsen, f. i Christiania (Oslo) 17.11.1902.  Han d. på Kvarekval på Voss 31.8.1943.  Karl gifte seg 27.8.1938 att på Voss med Magdalene Josefine Pettersdotter Pettersen, f. på Voss 26.9.1919.  Ho d. i Stavanger 13.4.1996.  Ho var då attgift med Vidar Johan Hansen.  Karl Johan Olsen var blekkmakar og anleggsarbeidar og budde med første kona mellom anna i Svanviken, Eide på Nordmøre, men flytte som enkjemann til Voss der han sidan budde levetidi ut.  Han fekk i alt åtte born; av dei var fire frå første ekteskapet med Johanne Johannessen, som òg hadde to born frå før.

 

~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Eg vonar dette kan vera til hjelp!

 

Band XI av bygdebokserien for Luster er venta ferdig no i vinter og vil truleg vera klar for publikum tidleg på våren 2015.  Det er elles skrive mykje om Solvorn og folket der, men eg kan vel i grunnen ikkje peika på noko spesielt som du bør lesa.  Kanskje ein kontakt med Luster kommune - Servicetorget, på telefon 57685500 kan vera til nytte?  (Sjølv sit eg i Bayern og er langt unna...)

 

Tusen takk for svar og opplysningene du gir i boka. Det var mye nytt om Johanne Marie.

 Det blir spennende å lese boka når den kommer ut.

 

Hilsen

Margrethe.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Hei Lars

 

Var Johannes ektemann Karl Johan Olufsen Olsen far til Magnus Jacobsen?

 

 

Hei igjen, Margrethe!

 

Eg har jobba mykje med ætti til Mari Tøgersdotter og var for ei tid attende i kontakt med ein av sønene til Magnus Jacobsen, men om det var mann din eller svogeren din, kan eg i farti ikkje hugsa.

 

Her er dei opplysningane som no finst i manuskriptet mitt for Magnus Jacobsen, som er teken med fordi han voks opp hjå besteforeldri sine i Bergen:

 

~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Magnus Magdalon Olafson Jacobsen, son av Johanne og fosterson hjå Marie og Magnus, var f. i Bergen 8.1.1921 og d. på Slattum i Nittedal 15.3.2007.  Magnus gifte seg hjå byfogden i Bergen 23.3.1946 med Thora Cathinka Helmersdotter Watterud frå Vatterud under Lystad i Sørum, f. i Sørum 28.1.1920.  Ho d. på eit sjukehus i Oslo 1.1.2001.  Magnus reiste mange år til sjøs som kvartermeister, og huslyden budde då på Sørumsand i Sørum, men dei flytte i 1961 til Nittedal då Magnus tok til som fabrikkarbeidar i Oslo.  Han og Thora fekk to søner i lag.

 

~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Og her er kva eg har skrive om bestemor til mann din, Johanne:

 

~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Johanne Marie Magnusdotter Johannessen, f. i Bergen 7.10.1898, d. i Bergen 21.5.1935.  Johanne gifte seg i Sandvikskyrkja i Bergen 11.2.1929 med Karl Johan Olufson Olsen, f. i Christiania (Oslo) 17.11.1902.  Han d. på Kvarekval på Voss 31.8.1943.  Karl gifte seg 27.8.1938 att på Voss med Magdalene Josefine Pettersdotter Pettersen, f. på Voss 26.9.1919.  Ho d. i Stavanger 13.4.1996.  Ho var då attgift med Vidar Johan Hansen.  Karl Johan Olsen var blekkmakar og anleggsarbeidar og budde med første kona mellom anna i Svanviken, Eide på Nordmøre, men flytte som enkjemann til Voss der han sidan budde levetidi ut.  Han fekk i alt åtte born; av dei var fire frå første ekteskapet med Johanne Johannessen, som òg hadde to born frå før.

 

~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Eg vonar dette kan vera til hjelp!

 

Band XI av bygdebokserien for Luster er venta ferdig no i vinter og vil truleg vera klar for publikum tidleg på våren 2015.  Det er elles skrive mykje om Solvorn og folket der, men eg kan vel i grunnen ikkje peika på noko spesielt som du bør lesa.  Kanskje ein kontakt med Luster kommune - Servicetorget, på telefon 57685500 kan vera til nytte?  (Sjølv sit eg i Bayern og er langt unna...)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Solfrid!

 

Nei, far til Magnus heitte, sovidt eg kan forstå av mine notat, Olaf Jacobsen, men noko meir kan eg diverre ikkje fortelja om han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Hei

 

Googlet litt og kom over disse innleggene fra 2014, vet det er lenge siden, men har akkurat begynt å snuse litt i slekten min.

Det jeg vet er at Tøger Johannesen er min tippoldefar, og hans sønn Johannes Tøgersen er min oldefar. 

Inga Mari Helene Johannesen, datter av Johannes, er min farmor.

 

Hadde vært interessant å tatt en tur til Solvorn og Hafslo i Sogn og Fjordane, og evt funnet hvor de Tøger bodde. Vet dere noe om det?

 

mvh

Anne-Lene Stulen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegg #14:

 

Hei Anne-Lene og velkommi i Brukarforum!

 

Bustaden til Tøger Johannessen låg i Solvornstrondi i tettstaden Solvorn, og eg meiner me fann den nøyaktige bustaden hans, men dokumentasjonen på dette har eg diverre ikkje for handi.  Om du tek turen til Solvorn, vil eg rå deg til å ta kontakt med Per Jørgen Loen, medlem av bygdeboknemndi, som bur like ved....

 

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.