Gå til innhold
Arkivverket

Børje Jonssons slektsside, en hyllest


Odd Annar Tangen
 Del

Recommended Posts

I og med at det har vært fokus på Børjes slektssider har jeg lyst til å ære han for hans innsats når det gjelder transkribering og tilgjengeliggjøring av utallige kilder fra Lofoten og Saltenområdet.

 

Dette arbeidet har jeg forstått har blitt til ved han og hans datters skoleoppgave for mange år siden.

 

Uansett fortjener Børje og hans datter en stor hyllest fra oss andre.

 

Så Børje og din datter; Tusen takk for deres bidrag og uegennyttige innsats for at vi andre skal få tilgang til disse kildene.

 

P.S.

Jeg har informert Børje om dette innlegget.

Endret av Odd Annar Tangen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke få sagt hvor enig jeg er Odd Annar. De har gjort en stor innsats, og nå når jeg har slektsforsket mye i Lofoten for venninne vet jeg ikke hva jeg skulle ha gjort uten Børje Jonsens hjemmeside.

Gode kildehenvisninger er det på det meste der på siden også, så det ofte bare er å bla opp på f.eks en side i et skifte etter anvisning fra Børje Jonsens hjemmeside. Er stort sett bare korrekturlesning

jeg har igjen i denne omgang, men skal senere forske på en slektsgren til i Lofoten for samme venninne. Da kommer jeg nok sikkert også til å bruk for denne gode hjemmesiden. Den må aldri legges ned!!

Kommer også inn på noe av min slekt på disse sidene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, all ære til Börje Jonsson. Det er en formidabel database, den er unik fordi den inneholder kildehenvisninger og drøfter konklusjoner.

 

Bruken av kildehenvisninger og transkriberinger er det som gjør denne siden verdifull! La oss håpe andre lærer av dette og presenterer sine hjemmesider med tilsvarende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Slektssiden - Trekilen er fortsatt i drift.

Søk på Släktforskning.

 

Jeg forstår det slik at det er datter til Sten Olav Børje Jonsson som har overtatt - "Malin Jonssons slekt".

 

Thor Ingvart

Endret av Thor Ingvart Karlsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.