Gå til innhold
Arkivverket

FT 1875 for Aust-Agder?


Bjørn K Nilssen
 Del

Recommended Posts

Jeg har lett litt igjennom FT 1875 for Austre Moland i Aust-Agder, som jeg ser var ny for bare få dager siden. 

Det føles litt underlig/ubehagelig å klage på det fantastiske arbeidet dere gjør med å gjøre dette tilgjengelig - men dessverre er veldig mange av disse sidene helt uleselige fordi de er så lyse at mye av teksten er helt borte.

Det er etter min mening mye bedre om de er litt mørke enn lyse, for da forsvinner ihvertfall vanligvis ikke teksten helt?

Men disse er kanskje tatt fra mikrofilm, eller er gamle scans, slik at man ikke kan gjøre noe med det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lett litt igjennom FT 1875 for Austre Moland i Aust-Agder, som jeg ser var ny for bare få dager siden. 

Det føles litt underlig/ubehagelig å klage på det fantastiske arbeidet dere gjør med å gjøre dette tilgjengelig - men dessverre er veldig mange av disse sidene helt uleselige fordi de er så lyse at mye av teksten er helt borte.

Det er etter min mening mye bedre om de er litt mørke enn lyse, for da forsvinner ihvertfall vanligvis ikke teksten helt?

Men disse er kanskje tatt fra mikrofilm, eller er gamle scans, slik at man ikke kan gjøre noe med det?

 

Enig i at det er en del dårlig kvalitet, men dette er - som du selv antar - skanna fra mikrofilm, og da er vi prisgitt utgangspunktet. Nyskanning fra original vil neppe kunne prioriteres på kort sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.