Gå til innhold
Arkivverket

Johannes Thorstad.født i Ringsaker.


Sigbjørn Sandsmark
 Del

Recommended Posts

Ønsker her eller på PM kontakt med den som søkte opplysninger om Thorstad,har nye opplysninger. Min PC døde og følgelig er adresser vekk.


Endret av Sigbjørn Sandsmark
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en av dem som la innopplysninger og som syn det ville være all right å se hva mer man har funnet.... men han angår meg jo ellers ikke   :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en av dem som la innopplysninger og som syn det ville være all right å se hva mer man har funnet.... men han angår meg jo ellers ikke   :-)

Har truffet en kone som kjente han,hun sa blant annet at han mannglet en hånd,det er nok årsaken til at han er oppført i Ft 1910 som "Riksforsikringsnyter"

Kan nevne at han fikk utbetalt fra Riksforsikringsanstalten  for februar 1914 Kr 67,50.

Endret av Sigbjørn Sandsmark
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne Johannes "Thorstad" het egentlig Johannes Jonasen f. 19.02. Veaeie og døpt 11.04.1869 Ringsaker.

Foreldre: Jonas Simensen, boende på Thorstad og Sessel Andersdatter boende på S. Veaeie. Hans 3. hennes 2. leiermaal.

Johannes Jonassen boende på Jøraaseie fikk Ole 21.09 .1893 på Hagaberget dpt. 12.11.1893 Aasmarken kapell  UEKTE   med Marte Olsdatter. hans 1. hennes 4. leiermaal.

Marte's 1. leiermaal var Ole f. 10.10.dpt. 10.10.1883 Sæther nordre, Ringsaker med Lars Olsen , Hesjesveen

Marte's 2. leiermaal var Oline f.. 02.03.1885 Lilleberget dpt. 06.04.1885 Aasmarken  med Torger Hansen, Skavlien

Marte's 3. leiermaal var Klara f. 19.10.1889 Lilleberget dpt. 26.12.1889 Aasmarken med Kristian Kristensen

Marte's 5. leiermaal var Arne f. 03.04.1898 Langaard dpt. 12.06.1898 Ringsaker med Hans Evensen

Endret av Hans Andersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Dette var interessant. Så vidt jeg kan se var Ole Johannessen f. 21.09.1893 bestefar til Ole Ellefsæter. Kan det bekreftes?

Vi legger vanligvis ikke ut opplysninger om nålevende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi legger vanligvis ikke ut opplysninger om nålevende.

 

Beklager, det burde jeg tenkt. Jeg har slettet innlegget mitt, kan du slette kopien i ditt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.