Gå til innhold
Arkivverket

Østfold fylke, Onsøy i Onsøy, Ministerialbok nr. 5 (1878-1898), Fødte og døpte 1898, side 293.


Kari Bogfjelldal
 Del

Recommended Posts

I denne kirkeboka  er det stort sett den siste sida i året som kommer opp istedenfor den første når en går inn fra innholdsida.

 

Mvh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer heller ikke se hva som skal være feil. Jeg klikker meg inn på side 293 og det er begynnelsen av dåpene gjennomført i 1898. Merk at presten nok har holdt seg til kirkeåret her og da starter 1898 1. søndag i advent i 1897.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I denne kirkeboka  er det stort sett den siste sida i året som kommer opp istedenfor den første når en går inn fra innholdsida.

 

Dette er en kjent type feil, og den kommer og går. Alle indekseringsdata er riktige, men det er noe i visningsprogrammet som ikke er helt heldig. Vi får ikke gjort noe med dette før vi i løpet av 2015 er på lufta med et nytt visningsprogram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her valgte jeg feil eksempel!

 

Når en velger f.eks. 1889 fra innholdsiden kommer en hit:

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5476&idx_id=5476&uid=ny&idx_side=-199

men det er denne siden man venter å få opp:

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5476&idx_id=5476&uid=ny&idx_side=-186

 

Det er ikke et problem når en vet om det, tenkte bare jeg ville si fra.

 

Takk for oppklaringen!

 

Mvh Kari

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer heller ikke se hva som skal være feil. Jeg klikker meg inn på side 293 og det er begynnelsen av dåpene gjennomført i 1898. Merk at presten nok har holdt seg til kirkeåret her og da starter 1898 1. søndag i advent i 1897.

 

Hei !

 

Også i dag følger ikke kirkeåret kalenderåret, stemmer det fortsatt ?

 

Mvh. Magne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.