Gå til innhold
Arkivverket

Leiter etter Ole Armour Øvsthus


Alfred Busch
 Del

Recommended Posts

Hei

Dette er nytt for meg.

Men nå leter jeg etter Farfar Ole Armour Øvsthus Død:24.12.1963. Ønsker også å få så mye informasjon om hans forelder osv da jeg ikke finner dette på nåværende tidspunkt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Armauer Øvsthus var født 23. juli 1919. Da han døde var han bosatt i Åsane, og etterlot seg enke Alfhild og fire barn.

 

Han giftet seg med Alfhild Margrete Seim i 1961:

 

 

  Bergen byfogd vielse nr. 66 1961 07.10   Brudgom Ole Armaur Øvsthus   Brur Alfhild Margrethe Seim

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ole sine foreldre var Magnus Øvsthus og Klara Solberg. Ole ble døpt 9 okt 1919 i Sandvikskirken.

Magnus var født 6 juli 1897 i Bergen av foreldre Ole Monsen Øvsthus og Andrina Bertina Lostad (viet i Korskirken i Bergen

27okt. 1895)

Klara var født 21 okt 1898 på Solberg i  Haus av foreldre Jakob Johnsen Solberg og Kari Monsd. Njåstad.

Jeg kan nevne at Ole Armaur var min 4 - menning

Mvh. Dag Solberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Armauer Øvsthus var født 23. juli 1919. Da han døde var han bosatt i Åsane, og etterlot seg enke Alfhild og fire barn.

 

Han giftet seg med Alfhild Margrete Seim i 1961:

 

 

  Bergen byfogd vielse nr. 66 1961 07.10   Brudgom Ole Armaur Øvsthus   Brur Alfhild Margrethe Seim

 

Hei

Finnes det noe om Ole Armauer Øvsthus gift med Marion Fleming Turnbull Mason fra Scotland?, De har tre barn en sønn to døtre

 

Hei.

 

Ole sine foreldre var Magnus Øvsthus og Klara Solberg. Ole ble døpt 9 okt 1919 i Sandvikskirken.

Magnus var født 6 juli 1897 i Bergen av foreldre Ole Monsen Øvsthus og Andrina Bertina Lostad (viet i Korskirken i Bergen

27okt. 1895)

Klara var født 21 okt 1898 på Solberg i  Haus av foreldre Jakob Johnsen Solberg og Kari Monsd. Njåstad.

Jeg kan nevne at Ole Armaur var min 4 - menning

Mvh. Dag Solberg

 

Hei Dag

Som du ser av mitt første innlegg så er Ole min farfar. Jeg har hørt mange historier om Ole. Kan du fortelle meg så mye du vet om Ole.

Har jo i  forrige innlegg fått svar på at han var gift med en Alfhild Margrethe Seim, men min farmor het Marion Fleming Turnbull Mason. Hva vet du evt om dette?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Alfred.

Jeg har dessverre ikke noen opplysninger om Ole sitt liv som voksen. Jeg kjente ikke til hans ekteskap med Marion.

Har Ole oppholdt seg i Scotland under 2. verdenskrig? I så fall kan han jo ha giftet seg der.

Jeg ser i en adresseliste for Bergen 1958 bodde han og Marion begge i Fosswinkelsgt. 26 og han er da

nevnt løytnant. Det er det eneste jeg har funnet om ham.

Mvh Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Alfred.

Jeg har dessverre ikke noen opplysninger om Ole sitt liv som voksen. Jeg kjente ikke til hans ekteskap med Marion.

Har Ole oppholdt seg i Scotland under 2. verdenskrig? I så fall kan han jo ha giftet seg der.

Jeg ser i en adresseliste for Bergen 1958 bodde han og Marion begge i Fosswinkelsgt. 26 og han er da

nevnt løytnant. Det er det eneste jeg har funnet om ham.

Mvh Dag

 

Takker for svar :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.