Gå til innhold
Arkivverket

Anders Jensen Follerø Hestnes født 1830 Røhme gård Orkdal


Anita Bakken
 Del

Recommended Posts

Mine tippoldeforeldre ved en Hestnesgård i Valsøyfjorden har sine aner fra Orkdal og Rindal.   Jeg foretar en slektsreise hver sommer og jeg ble da klar over hvor nært disse bygdene er i forhold til hverandre.   Min tippoldfar Anders jensen  Hans foreldre er Jens Knutsen Kvande og Mali Olsdatter Holden. Vidre finner jeg da Knut Jensen Rømme og Agnes Olsdatter Snausen. Er det noen som har kjennskap til disse slektene i Orkdal, og eventuelt om det var innflyttere fra nabobygdene.  Dette forstår jeg er store slekter , barnerike familier i dette området.   Jeg hadde også blitt glad om noen kan lokalisere denne Rømme gården i Orkdal.   Mulig det er flere av dem.    Hilsen Anita Bakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik å forstå, at Anders Jensen er født i Valsøyfjorden i 1830 og at hans far eller mor eller begge foreldre/aner kommer fra Orkdal eller Rindal?

Du oppgir ingen fødselsdata på andre enn Anders.

 

En god del av kirkebøkene for Orkdal er gjort søkbare og finnes her:

 

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/WebMeta.exe?slag=vismeny&fylkenr=16&katnr=&emnenr=&aar=&dagens=&knr=1638

 

Se her:

http://www.geni.com/people/Knut-Rømme-Kvande/6000000024265906077

Endret av Randi Elisabeth Haugros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha. Min tippoldefar Anders Jensen Follerø Hestnes er født i Orkdal ,flytter med sine foreldre til Kvande I Stangvik. Han blir gift med Ildri Christensdatter Hovde født i Rindalen av Christen Sivertson Bjørnås.        De havner så på en Hestnes gård i Valsøyfjorden.  Jeg har ikke mine registreinger av fødselsdata for hånden akkurat nå.  Det er interessant for meg å vite hvilket miljø dette er og lokaliseringen av gården Rømme.   Hilsen Anita Bakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker igjen for linkene til kirkebøkene.   Dette er riktig slekt og spørsmålet er hvor jeg da finner gårdene Snausen og Svelstad.  Ligger disse også i Orkdal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.