Gå til innhold
Arkivverket

Grete Flood til ære.


Odd Annar Tangen
 Del

Recommended Posts

Nå skal ikke jeg være dommer i dette forum når det gjelder flink eller ikke.

 

Men har lyst til å ære Grete Flood for sin fantastiske innsats på diverse forum, både dette og DIS.

 

Du har vært fantastisk hjelpsom på de forum jeg har frekventert, og derfor fortjener hyllest for din hjelpsomhet i mange år både her og DIS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg være dommer i dette forum når det gjelder flink eller ikke.

 

Men har lyst til å ære Grete Flood for sin fantastiske innsats på diverse forum, både dette og DIS.

 

Du har vært fantastisk hjelpsom på de forum jeg har frekventert, og derfor fortjener hyllest for din hjelpsomhet i mange år både her og DIS.

 

Takk for hyggelig tilbakemelding! Jeg har - så vidt jeg husker - aldri vært aktiv på DIS'ernes slektsforum, bare her inne... Men det er underordnet hvor jeg opptrer, for jeg synes det er veldig hyggelig å hjelpe til og være med og løse både små og store genealogiske nøtter.

 

Det er viktig å møte både nye og erfarne slektsforskere med respekt og forsøke å bidra så godt man kan! Uten alle dere andre like fantastiske, kunnskapsrike og gode brukerne, hadde jeg ofte ikke klart å løse problemene. Vi ser gjerne ulike veier inn i stoffet, fordi vi har en del felles, men samtidig også ulik genealogisk bagasje med oss. Noen er lommekjente i svenske kilder, noen er godt kjent i US census, noen kjenner sitt lokalmiljø fra A til Å, noen har skrevet og skriver bygdebøker og sitter inne med detaljkunnskaper, noen oppdager at de er slekt med hverandre - lista er lang! 

 

Og så har jeg satt meg som et nyttårsforsett at jeg skal lære meg et slektsprogram! Ja, nå ble dere vel skikkelig overrasket! Men jeg har aldri somlet meg til det. Faktisk! Føler meg litt modig nå, som tør å innrømme dette overfor alle dere som sikkert er rene kløppere og med mange års erfaring allerede! 

 

Så vil jeg samtidig benytte anledningen til å ønske alle en riktig god jul og et godt nyttår! Og så håper jeg vi kan fortsette å løse genealogiske spørsmål sammen! HURRA FOR ALLE HER INNE! 

 

Mange hilsener til alle sammen

fra

Grethe (m/h)  ;)

Endret av Grethe Flood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med Odd Annar i at du gjør en stor innsats Grete. Når det gjelder slektsprogram så er jeg slett ingen kløpper nei, selv om jeg har hatt Brothers Keeper som slektsprogram siden jeg kjøpte pc

i 2000. Det var helt tilfeldig at det ble det programmet, for det var det programmet jeg kunne få lånt en diskett til slik at han som skulle innstallere nye programmer på pc-en min i 2000 kunne få

innstallere det med det samme. Har ikke prøvd ut andre programmer, og er fornøyd med Brothers Keeper. Er ikke flink nok til å ta backup og oppdatere, men har bestemt meg for å ta backup for

hvert 100 navn jeg legger inn. Har snart 20000 navn nå, og oppdaterte sist da jeg hadde 19 900 navn. Har fått erfare at det ikke er så lurt å ikke ta backup iallefall, men tror jeg har lært nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på her, Grethe har vært og er fantastisk til hjelpe oss andre, meg selv inkludert! Så TUSEN TAKK GRETHE!

 

GOD JUL OG GODT NYTTÅR til deg og alle andre hjelpere her på brukerforumet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen for fine tilbakemeldinger! Vi er ALLE UNIKE og vi gidder faktisk veldig mange av oss! Og så er det så spennende å drive på!

 

Jeg hadde selv en grandtante som jeg har funnet ut at jeg slekter mye på, men som døde da jeg bare var tre-fire år gammel. Ingeborg Flood var genealog, lokalhistoriker, lyriker - det føles rart å føle sånn nærhet til en person jeg aldri fikk anledning til å bli ordentlig kjent med. Men jeg tipper vi hadde hatt mye å snakke om, Ingeborg og jeg! 

 

Grethe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.