Gå til innhold
Arkivverket
Kjell Johannessen

Hvor ble det av Kathrine Margrethe Johannessen f.1895 i Bergen

Recommended Posts

Kjell Johannessen

Kathrine Margrethe Johannessen ble født i Bergen 2. Mars 1885, og ble døpt i Nykirken i Bergen 7. Apr. 1895.

Hun ble gift med Bernhard Alexander Larsen ( 1895 - 1940 ) i Nykirken i Bergen  9 Jul. 1921.

MVH

Kjell

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Egil Russøy

Så er det vel truleg Bernhard som døyr i 1940 i Bergen.

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=31&filnamn=bedo1912&gardpostnr=27913&merk=27913#ovre

mvh Egil

Ja, det visste du jo. Har du sjekka ut dødsmelding eller skifte etter han?

Kanskje ho gifta seg opp igjen?

Det er ei Kathrine Larsen som døyr i 1947, men om det er ho ???

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=35&filnamn=bedo1912&gardpostnr=44487&merk=44487#ovre

Endret av Egil Russøy - Førde

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kjell Johannessen

Hei Egil,

Røysteføre for kommunevalget i Bergen 1934  interessant. Den fortalte meg at Kathrine / Catrine hadde tatt mannen sitt etternavn.

En tilleggsopplysning var at de bodde i samme hus som hennes foreldre - Johannessen.

Om det er " min" Kathtrine som dør 1947 vet jeg ikke, men det er godt mulig.

Jeg har forsøkt å sjekke skifte og dødsmeldingene for Bergen, men for meg ser det ut som skanningen stopper før 1940.

MVH Kjell

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kjell Johannessen

Jeg finner Catrine Larsen i adresseboken for Bergen 1958. Hun bor fremdeles i Torvgaten 1, Bergen.

Samtidig ser jeg i 1942 at Bernhard Larsen A/S - Rørlegger forretning  - aksjekapital kr. 3000 - disp. Catrine Larsen - Vaskerelvsmuget 16 Bergen.

Bernhard Alexander var autorisert rørlegger, så dette må være hans kone som har overtatt butikken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kjell Johannessen

Jeg tro at vi er kommet så langt vi kan klare. Får ta meg en tur på Statsarkivet for å finne ut resten.

Mange takk for hjelpen Egil.

MVH Kjell

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.