Gå til innhold
Arkivverket

Hvor ble det av Kathrine Margrethe Johannessen f.1895 i Bergen


Kjell Johannessen
 Del

Recommended Posts

Kathrine Margrethe Johannessen ble født i Bergen 2. Mars 1885, og ble døpt i Nykirken i Bergen 7. Apr. 1895.

Hun ble gift med Bernhard Alexander Larsen ( 1895 - 1940 ) i Nykirken i Bergen  9 Jul. 1921.

MVH

Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det vel truleg Bernhard som døyr i 1940 i Bergen.

 

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=31&filnamn=bedo1912&gardpostnr=27913&merk=27913#ovre

 

mvh Egil

 

Ja, det visste du jo. Har du sjekka ut dødsmelding eller skifte etter han?

 

Kanskje ho gifta seg opp igjen?

 

Det er ei Kathrine Larsen som døyr i 1947, men om det er ho ???

 

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=35&filnamn=bedo1912&gardpostnr=44487&merk=44487#ovre

Endret av Egil Russøy - Førde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Egil,

 

Røysteføre for kommunevalget i Bergen 1934  interessant. Den fortalte meg at Kathrine / Catrine hadde tatt mannen sitt etternavn.

En tilleggsopplysning var at de bodde i samme hus som hennes foreldre - Johannessen.

Om det er " min" Kathtrine som dør 1947 vet jeg ikke, men det er godt mulig.

Jeg har forsøkt å sjekke skifte og dødsmeldingene for Bergen, men for meg ser det ut som skanningen stopper før 1940.

 

MVH Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner Catrine Larsen i adresseboken for Bergen 1958. Hun bor fremdeles i Torvgaten 1, Bergen.

Samtidig ser jeg i 1942 at Bernhard Larsen A/S - Rørlegger forretning  - aksjekapital kr. 3000 - disp. Catrine Larsen - Vaskerelvsmuget 16 Bergen.

Bernhard Alexander var autorisert rørlegger, så dette må være hans kone som har overtatt butikken.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.