Gå til innhold
Arkivverket

Info om dødsdato og begravelsessted for Ane Marie Ingebrigtsen (1867-1938)


Tore Jamne
 Del

Recommended Posts

Heisan!

 

Jeg lurer på om noen har noen tips til hvordan jeg kan finne ut dødsdatoen til min oldemor. Hun het Ane Marie Ingebrigtsen (født Halvorsdatter/Halvorsen, fra gården Liabø i Gjemnes i 1867) og var i følge folketellingene i 1900 og 1910 bosatt i Marstrandsgate/Lyshaugen 893 i Kristiansund. Hun ble enke i 1910 og flyttet med hele familien til Haugesund enten mot slutten av 1. Verdenskrig eller rett etter. Hun døde i 1938 i Haugesund, men finnes ikke i registeret over begravede i Haugesund, så hun er kanskje gravlagt i Kristiansund. Det finnes lite skannet materiale i Arkivverket fra året 1938, så jeg lurer på hvordan jeg skal gå fram for å finne ut dødsdatoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger lenke til telling 1910.

 

  • Tellingsår: 1910
  • Kommune: Kristiansund
  • Kommunenummer: 1503
  • Gatenavn: Marstrandsgate
  • Gatenr: 893
  • Bydel: Kristiansund N
  • Gårdeier:
  • Antall leiligheter: 7

Antall personer registrert på bostedet: 38

(utdrag fra listen)

 

 

Anne Ingebrigts. hm e Husrengjøring 26.11.1867 t  

 

Ingvald Ingebrigts.

s ug Sjømand D/S Matros 08.06.1888 t  

 

Einar Ingebrigts.

s ug Sjømand D/S Matros 22.12.1889 t  

 

Alfred Ingebrigts.

s ug Bryggearbeider fiskeforretning 28.08.1892 t  

 

Bergliot Ingebrigts.

d ug Husarbeide i hjemmet 08.06.1895 t  

 

Henrikke Ingebrigts.

d ug datter 28.05.1900 t  

 

Gundvald Ingebrigts.*

s   søn 12.07.1904 t

 

http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1910&knr=1503&kenr=002&bnr=0010&lnr=07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei og takk for tilbakemelding!

 

Ja, Gunvald er sønnen og altså min morfar. Fødselsdatoen hans i Minnehallen er korrekt.

 

Fremdeles er Ane Maries dødsdato og begravelsessted et mysterium, men siden enker vanligvis blir begravd med sine ektemenn, antar jeg at hun er begravd i Kristiansund, og ikke i Haugesund. Har ikke funnet noe materiale på internett som kan belyse dette ennå, og jeg er interessert i å vite hvordan jeg kan finne det ut.

 

Ellers fortsatt God Jul!

 

Mvh Tore Jamne

Endret av Tore Jamne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.