Gå til innhold
Arkivverket

Hans Olaf Olsen (1871) og Theodora Christine f. Thomsen (1872) - Bergen - Christiania - New York - lagnad?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Eg slit med biografien til denne huslyden som før har vore drøfta i det gamle Brukarforum under tema #77113 (http://forum.arkivverket.no/topic/162455-77113-theodora-christine-thomsen-foedd-bergen-1872-gift-med-bokbindar-olaf-olsen/?hl=%2Btheodora+%2Bthomsen#entry1387228), og no vil eg gjerne få be om hjelp til å finna fleire opplysningar.  Eg attgjev frå manuskriptet mitt:

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Theodora Christine Steffensdotter Thomsen, f. i Bergen 11.7.1872, voks dels opp som pleiebarn hjå Anna Klerck i Bergen og dels som barneheimsbarn, men gifte seg på Grønland i Christiania (Oslo) 22.4.1894 med Hans Olaf Olsen frå Bergen, f. i Bergen 10.5.1871.  Hans Olaf var bokbindarsvein, og han og Theodora budde for det meste i Christiania til dei utvandra til Amerika, Hans Olaf i 1905 og Theodora med borni deira i 1907.  Dei busette seg i Brooklyn, Kings Co., N.Y. der Hans Olaf livnærte seg som målar (”painter”).  Theodora d.

 

     ¤¤¤¤¤ (dato and place of her death? – after 1920??)

 

     medan Hans Olaf Olsen d.

 

     ¤¤¤¤¤ (date and place of his death? – after 1920!)

 

     Dei fekk seks born i lag.

 

     ¤¤¤¤¤ (born incl.:

            Olufine Theodora Olsen, dotter, f. Christiania 8.8.1894/1895 – Dora Engler!

            Carl Olsen, son, f. Christiania 31.12.1896 – d. young

            Henry Olsen, son, f. Christiania 16.1.1899 – Henry Olsen

            Charles Olsen, son, f. Christiania 21.8.1903

            Olaf Olsen, son, f. Christiania 28.6.1906

            Erling Olsen, son, f. NY hausten 1910)

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Huslyden var i 1920 busett på 56th Avenue i Brooklyn, NY:

 

Hans Olsen 47  Nor  Nor  Nor  em. 1905  house painter  married

Charles Olsen 16  Nor  Nor  Nor  em. 1907  son  day work helper

Olaf Olsen 14  Nor  Nor  Nor  em. 1907  son

Erling Olsen 9  NY  Nor   Nor  son

Henry Olsen 21  Nor  Nor  Nor  em. 1907  son  truck chaffeur  married

Sophia Olsen 21  NY  Ger  Ger  daughter-in-law  married

Charles Engler 26  Swe  Swe  Swe  em. 1914  longshoreman  married

Dora Engler 25  Nor  Nor  Nor  em. 1907  wife  married

Olof Engler 1 6/12  NY  Swe  Nor

Helen Engler 5/12  NY  Swe  Nor

Ida Bettenhouse 32  Den  Den  Den  em. 1915  housekeeper  single

 

Dei var framleis i Brooklyn NY i 1930:

 

Hans Olsen 59  Nor  Nor  Nor  em. 1905  house painter  married

Agela Olsen 43  Den  Den  Nor  em. 1915  wife  married

Charles Olsen 26  Nor  Nor  Den  em. 1908  telephone clerk  son  single

William Olsen 25  Nor  Nor  Den  em. 1908  cable clerk  son  single

Albert Olsen 19  NY  Nor  Den  ship yard clerk  son  single

Walter Olsen 9  NY  Nor  Den  son

Grace Olsen 11/12  NY  Nor  Den  daughter

 

Som me ser, var Hans Olaf no gift med ei dansk dame.  Dei vart vigde i Kings Co., NY 17.10.1920, og då var namnet hennar Agda Hauerslev!  Olaf er vorten til William og Erling til Albert!  Men kva skjedde sidan?

 

Namnet Hans Olsen er ikkje av dei "sjeldnaste", men eg finn berre EIN aktuell kandidat i dødsregisteret for New York City 1930-1948:

 

* Hans Olsen, 61 år, døydde i Kings Co., NY 13. Aug. 1932.

 

Kanskje kan ein nekrolog finnast for denne Hans?

 

Elles er det store spørsmålet:  Kvar vart det av første kona Theodora?  Eg vil helst tru at ho døydde før 1917, for sonen Charles er nemnd som næraste pårørande på "draft"-kortet frå 1917!  Men eg finn ikkje noki Theodora Olsen avlidi i New York City mellom 1910 og 1917!

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips om denne huslyden!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

?

Agda Hauerslev
New York, Passenger Arrival Lists (Ellis Island)

Given Name: Agda

Surname: Hauerslev

Last Place of Residence: Skjern, Denmark

Event Date: 23 Dec 1919

Age: 32y

Nationality: Denmark, Scand.

Departure Port: Copenhagen

Arrival Port: New York

Gender: Female

Marital Status: S

Ship Name: Frederik VIII

 

Endret av Grethe Flood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner denne: Agda Hauerslev, født 06.06.1887, Ribe, Danmark:

 

http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2031814&searchname=polit_adv

 

Men spørsmålet er om dette er samme Agda som Hans Olsen var gift med, for iflg denne slektssiden døde hennes ektemann Jens Peter Constantinus Hauerslev i Florida i 1970. Og så står det at de ble gift i Ribe i 1911 (borgerlig). 

 

http://www.mortenclausen.dk/GEDHT/fam078xx/fam07859.htm

 

Den Agda jeg har funnet som innvandret i 1919 har status S, som vel er single? Med mindre hun var blitt skilt da...!

 

Finner også denne:

 

 

Agda Chr. Bittenhaus
New York, Passenger Arrival Lists (Ellis Island)
Given Name: Agda Chr. Surname: Bittenhaus Last Place of Residence: Ribe Event Date: 18 Aug 1906 Age: 19y Nationality: Denmark, Scandinavian Departure Port: Southampton Arrival Port: New York Gender: Female Marital Status: S Ship Name: New York

 

Endret av Grethe Flood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg slit med biografien til denne huslyden som før har vore drøfta i det gamle Brukarforum under tema #77113 (http://forum.arkivverket.no/topic/162455-77113-theodora-christine-thomsen-foedd-bergen-1872-gift-med-bokbindar-olaf-olsen/?hl=%2Btheodora+%2Bthomsen#entry1387228), og no vil eg gjerne få be om hjelp til å finna fleire opplysningar.  Eg attgjev frå manuskriptet mitt:

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Theodora Christine Steffensdotter Thomsen, f. i Bergen 11.7.1872, voks dels opp som pleiebarn hjå Anna Klerck i Bergen og dels som barneheimsbarn, men gifte seg på Grønland i Christiania (Oslo) 22.4.1894 med Hans Olaf Olsen frå Bergen, f. i Bergen 10.5.1871.  Hans Olaf var bokbindarsvein, og han og Theodora budde for det meste i Christiania til dei utvandra til Amerika, Hans Olaf i 1905 og Theodora med borni deira i 1907.  Dei busette seg i Brooklyn, Kings Co., N.Y. der Hans Olaf livnærte seg som målar (”painter”).  Theodora d.

 

     ¤¤¤¤¤ (dato and place of her death? – after 1920??)

 

     medan Hans Olaf Olsen d.

 

     ¤¤¤¤¤ (date and place of his death? – after 1920!)

 

     Dei fekk seks born i lag.

 

     ¤¤¤¤¤ (born incl.:

            Olufine Theodora Olsen, dotter, f. Christiania 8.8.1894/1895 – Dora Engler!

            Carl Olsen, son, f. Christiania 31.12.1896 – d. young

            Henry Olsen, son, f. Christiania 16.1.1899 – Henry Olsen

            Charles Olsen, son, f. Christiania 21.8.1903

            Olaf Olsen, son, f. Christiania 28.6.1906

            Erling Olsen, son, f. NY hausten 1910)

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Huslyden var i 1920 busett på 56th Avenue i Brooklyn, NY:

 

Hans Olsen 47  Nor  Nor  Nor  em. 1905  house painter  married

Charles Olsen 16  Nor  Nor  Nor  em. 1907  son  day work helper

Olaf Olsen 14  Nor  Nor  Nor  em. 1907  son

Erling Olsen 9  NY  Nor   Nor  son

Henry Olsen 21  Nor  Nor  Nor  em. 1907  son  truck chaffeur  married

Sophia Olsen 21  NY  Ger  Ger  daughter-in-law  married

Charles Engler 26  Swe  Swe  Swe  em. 1914  longshoreman  married

Dora Engler 25  Nor  Nor  Nor  em. 1907  wife  married

Olof Engler 1 6/12  NY  Swe  Nor

Helen Engler 5/12  NY  Swe  Nor

Ida Bettenhouse 32  Den  Den  Den  em. 1915  housekeeper  single

 

Dei var framleis i Brooklyn NY i 1930:

 

Hans Olsen 59  Nor  Nor  Nor  em. 1905  house painter  married

Agela Olsen 43  Den  Den  Nor  em. 1915  wife  married

Charles Olsen 26  Nor  Nor  Den  em. 1908  telephone clerk  son  single

William Olsen 25  Nor  Nor  Den  em. 1908  cable clerk  son  single

Albert Olsen 19  NY  Nor  Den  ship yard clerk  son  single

Walter Olsen 9  NY  Nor  Den  son

Grace Olsen 11/12  NY  Nor  Den  daughter

 

Som me ser, var Hans Olaf no gift med ei dansk dame.  Dei vart vigde i Kings Co., NY 17.10.1920, og då var namnet hennar Agda Hauerslev!  Olaf er vorten til William og Erling til Albert!  Men kva skjedde sidan?

 

Namnet Hans Olsen er ikkje av dei "sjeldnaste", men eg finn berre EIN aktuell kandidat i dødsregisteret for New York City 1930-1948:

 

* Hans Olsen, 61 år, døydde i Kings Co., NY 13. Aug. 1932.

 

Kanskje kan ein nekrolog finnast for denne Hans?

 

Elles er det store spørsmålet:  Kvar vart det av første kona Theodora?  Eg vil helst tru at ho døydde før 1917, for sonen Charles er nemnd som næraste pårørande på "draft"-kortet frå 1917!  Men eg finn ikkje noki Theodora Olsen avlidi i New York City mellom 1910 og 1917!

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips om denne huslyden!

 

Angående disse som Lars har funnet i 1930:

 

Grace Olsen

Daughter

United States Census, 1930

birth: 1930 New York residence: 1930 Brooklyn (Districts 1001-1250), Kings, New York, United States father: Hans Olsen mother: Agela Olsen other: Charles Olsen, William Olsen, Albert Olsen, Walter Olsen

 

 

 

Her er vel samme folka i 1940:

Grace Olson

Daughter

United States Census, 1940

birth: 1930 New York residence: 1940 Assembly District 3, Brooklyn, New York City, Kings, New York, United States father: Hans Olson mother: Agada Olson other: Charles Olson, William Olson, Alfred Olson, Walter Olson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Grethe og Ann-Mary for fleire spennande innlegg!

 

Eg har studert opplysningane om Agda Christine Bettenhaus Hauerslev og er ganske so overtydd om at dette må vera den andre kona til Hans Olaf Olsen!  Ho utvandra altso ein første gong i 1906, men reiste attende for å gifta seg med Jens Hauerslev.  So må dei ha vorte skilde, og Agda utvandra på ny i 1919.  Det må vera ho som er "housekeeper" hjå Hans i 1920, då under namnet Bettenhaus, og som hausten same året gifte seg med Hans, men då med namnet Hauerslev!

 

Altso er Hans Olson avliden ETTER 1940, men denne datoen kan verta vanskeleg å finna...

 

Elles er lagnaden til første kona Theodora Christine eit mysterium!  Sidan sonen Charles var "næraste pårørande" til Hans i 1917, har eg trudd at ho var avlidi då, men so har me dette med at Hans var "married" i 1920.  Kanskje ogso han var skild då han hausten 1920 gifte seg att?  Men kvar er det i so fall vorte av Theodora?  Eg ser ingen høvande "kandidatar" korkje i 1920 eller 1930!

 

Nok ein stor takk for all hjelp so langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.