Gå til innhold
Arkivverket

Sogn og Fjordane, Eid sokn


Harald L. Bakke
 Del

Recommended Posts

Eg lurer på om det er planlagt å legge ut skanna utgåve av Ministerialbok evt. Klokkarbok for Eid sokn etter 1907, evt. når ein kan vente den utlagt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg lurer på om det er planlagt å legge ut skanna utgåve av Ministerialbok evt. Klokkarbok for Eid sokn etter 1907, evt. når ein kan vente den utlagt ?

 

Dersom Statsakivet i Bergen har ministerial- og klokkerbøker for Eid sokn som ikke er skanna, antar jeg at de vil bli skanna, indeksert og publisert i løpet av 2015.

 

Innenfor arbeidsfeltet skanning vil uskanna kirkebøker ha høy prioritet i Arkivverket i 2015, og så vil det være opp til statsarkivene å utføre i praksis. Statsarkivene har mange oppgaver å følge opp, og skanning som sådan vil neppe kunne prioriteres hele året. Som ansatt i Riksarkivet kan jeg derfor ikke gi noen garantier for hva statsarkivene vil rekke i løpet av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.