Gå til innhold
Arkivverket

noe som veit hvor mann kan finne gamle adresser


lise haugan
 Del

Recommended Posts

Fra FT 1923 i Kristiania

 

Albert Karlsen Haugan 02.06.1890 Løiten m   g Fjeldbas   Maridalsveien 6 10 Jakob Bunke231

Hedvik Konstanse Haugan f Steen 10.02.1897 Solør k   g Husmor   Maridalsveien 6 10 Jakob Bunke231

Kari Haugan 26.11.1919 Kristiania k Barn ug     Maridalsveien 6 10 Jakob Bunke231

Bjørn Albert Haugan 24.08.1923 Kristiania m Barn ug     Maridalsveien 6 10 Jakob Bunke231

 

 

Adressebøker

 

http://www.arkivverket.no/arkivverket/content/view/full/9191

 

 

 

 

Endret av Solveig R Håklev
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konfirmasjon fra 1938 vil du ikke få tilgang til i de skannede kirkebøkene på nettet. Det har noe med sperrefrister å gjøre. Jeg vet ikke hvor oppdatert denne oversikten er - den står på nettsidene til de skannede kirkebøkene -, men jeg legger den inn:

 

Av personvernhensyn kan ikke alle kirkebokslistene legges ut på nettet helt frem til vår tid. Med utgangspunkt i lovverket er det fastsatt grenser for de "nyere" listetypene. Den generelle klausulen er 60 år, men for listetyper som kan vise dødsårsak, er klausulen utvidet til 80 år. Døpte og konfirmerte kommer i en særstilling, da listetypene rammes av at opplysninger om adopsjoner foretatt etter adopsjonsloven av 1935, krever 100 års klausul. Pr. 1. januar 2011 er følgende tilgjengelig:

  - Fødte og døpte t.o.m. 1929
  - Konfirmerte t.o.m. 1934
  - Viede, trolovede og lysninger - ingen begrensning
  - Viede (borgelig) t.o.m. 1950
  - Døde, begravede og dødfødte t.o.m. 1930
  - Inn- og utflyttede - ingen begrensning
  - Inn- og utmeldte av statskirken t.o.m. 1950
  - Lister angående dissentere t.o.m. 1950

 

I adresseboka 1939 for Oslo finner jeg en Albert Haugan på adresse Haarklouspl. 6.

http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-db10061110138293.jpg

 

Er dette Albert Karlsen Haugan, tro? For å være helt sikker, kan du sjekke opp de kommunale folketellingene som finnes i Oslo byarkiv - for årene 1938 og 1939 på adressen Haarklous plass 6. Da vil du være helt sikker på om dette er rette familie. De kommunale folketellingene fra 1930-tallet er ikke skannet eller søkbare på nettet, så da må du enten skrive til Byarkivet eller gjennomgå materialet selv på lesesalen. Du kan lese mer om kommunale folketellinger her:

 

http://www.byarkivet.oslo.kommune.no/slektshistorie/

 

Her er adresse mv.: http://www.byarkivet.oslo.kommune.no/toppmeny/kontakt/ og åpningstidene for lesesalen:

http://www.byarkivet.oslo.kommune.no/om_byarkivet/article78767-994.html

 

Haarklous plass er for øvrig en parkmessig opparbeidet plass på Torshov i dagens Sagene bydel i Oslo. Den ble i 1929 oppkalt etter komponist og organist Johannes Haarklou. 

 

Det er Statsarkivet i Oslo som oppbevarer kirkebøkene i original, og kanskje du kan høre om de kan gjøre et oppslag for deg på konfirmasjonen? Hvis Haarklous plass er riktig adresse i 1938/1939, vil kanskje Torshov menighet være aktuell eller kanskje Lilleborg. Jeg ser at det bare er lysningsbøker som er skannet og ligger på nettet for de to menighetene, så det kan også tenkes at kirkebøkene fremdeles er på et av menighetskontorene. Men det skal Statsarkivet i Oslo kunne fortelle deg mer om. 

 

 

 
Endret av Grethe Flood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 hei jeg prøver og fine adreser på hedvig konstance haugan født  gift med albert karlsen haugan i oslo .

 

Hallo Lise

 

Jeg har ikke noen svar på spørsmålet om Hedvig`s adresser, men jeg har vært på besøk hos henne. Hun har også vært her hvor jeg bor, i Grue.

 

Har et spørsmål til deg. Kjenner du til hennes aner ? Hvis ikke så har jeg ganske mye om hennes slekt

 

Hilsen Reidar Jacobsen Holt

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nei jeg prøver og finne ut av hennes liv jeg er hennes oldebarn . Nei jeg velt lite om hennes liv og finner ikke så mye om henne her på nette ingen i min famillie veit mye . Prøver og finne ut om hennes liv. Veit hu kommer i fra grue . Veit du hvem hennes biologiske far er? Har funnet ut at hu er adoptert i fra gustav generiusen til peder e steen mere en det veit jeg ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.