Gå til innhold
Arkivverket

Hvem er Matros Alexander Jonassen fra Trondheim som får en datter i Tromsø i 1818?


Leif B. Mathiesen
 Del

Recommended Posts

Abel Catrine Haagensdatter Kaldslett fødte en uekte datter Lisabeth Jonetta 22.nov. 1818

(På høyre side. Venstre kolonne.)

Kildeinformasjon: Troms fylke, Tromsø, Ministerialbok nr. 6 (1806-1821), "Uægte" fødte og døpte 1819, side 584-585. 


 

Faren angit til å være Matros Alexander Jonassen fra Trondheim.

 

Spørmålet er: Hvem er Alexander Jonassen fra Trondheim?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være denne personen?

 

Alexander Johansen f. 1794, dp. 10.07.1794, Nidaros Domkirke, Trondheim, Sør-Trøndelag
Foreldre: Johan Molman Lysholm og Cecilia Catharina Fabricius
Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Domkirken i Trondheim, Ministerialbok nr. 601A07 (1770-1819), Fødte og døpte 1794, side 105. 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje denne karen var matros ? Alexander Jonassen Schjelhagen af Fosnæs prgj. fikk ei datter ue i 1823 http://digitalarkivet.arkivverket.no/kb/dp/person/pd00000003549748


Han giftet seg 1833 i Fosnes ,heller ikke her står det yrkestittel (helt nederst)Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=15725&idx_id=15725&uid=ny&idx_side=-216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til Kjell Arne og Anne.

 

Jeg tror jeg velger å undersøke videre Alexander Jonassen fra Fosnes.

Han hadde en mor som hete Lisbeth. 

I tillegg var han uekte født.

 

Men jeg finner ingen Alexander Jonassen i FT1801.

Jeg finner heller ikke Alexander som konfirmert i Fosnes 1808-1813

 

Men hvis det er snakk om samme Alexander farter han litt rund.

1 barn i Tromsø i 1818

1 barn i  Orkdal i 1823

 

.Han har kanskje far til flere barn før han er tilbake i Fosnes og gifter seg i 1833?

 

Endret av Leif B. Mathiesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.