Gå til innhold
Arkivverket

Oluf Bodin, Boda Sverige


Cecilie Paulsrud
 Del

Recommended Posts

Hei:-)

 

Jeg står litt fast på en gren av slekten fordi min tipptippoldefar er fra Boda i Sverige. Er det noen som vet hvordan jeg kan få tilgang til kirkebøkene derifra eller har tilgang til de? Han er født i 1852/1853 (står litt ulikt i ulike kilder) og hans navn er Oluf Bodin. Hans fars navn er Anders Olsson, men jeg vet dessverre ikke noe mer enn dette om hans opphav. Her i Norge ble han gift med Marte Marie Hansen, født 1850 og fikk i alt 6 barn.

 

Er det noen som kan hjelpe, så hadde jeg blitt veldig glad:-)

 

Mvh

Cecilie:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

En kandidat fra Emibas,utflyttet fra Sverige:

 

 

Post 739688

Andersson, Olof
Skräddargesäll (ogift man)

f. 9/1 1852 i Boda, Värmlands län (Värmland)

Utvandrad 27/11 1874
från Ölserud, Boda, Värmlands län (Värmland)
till Oslo fylke, Norge

Källa: Husförhörslängd, s. 289

 

Han står også i Emibas utflyttet 1871.

 

Hans foreldre var Anders Olsson og Lisa Nilsdatter.

 

Hilsen Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser av husforhøret at Olof Andersson reiste til Kristiania 1871,kom tilbake 1873 og reiste igjen 1874.

I dåpsbok for Boda finner jeg ingen andre aktuelle 1852-1853.

 

Legger ved utklipp av husforhør Boda 1850-1855 ,Norra Boda s. 27 med familien.

 

Hilsen Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig takk Kari og Sven! Nå ble jeg kjempeglad, for dette tror jeg absolutt er rette person! Han giftet seg nemlig med sin Marte Marie Hansen, født 1850, i Trefoldig menighet i Kristiania 17.08.1873:-) Han er også skredder i de opplysningene jeg finner for ha er i Norge:-)

 

Hvordan får dere fatt i opplysningene fra Boda? Har de et digitalt arkiv i Boda/Sverige? Hadde jo vært gøy å forske enda litt bakover i denne slekta:-)

 

Cecilie:-)

Endret av Cecilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.