Gå til innhold
Arkivverket

Et oppslag


Steffen Nielsen
 Del

Recommended Posts

Hei, 

 

Jeg leter etter litt informasjon om min bestemor Mary Moe (født Johnsrud), født 30.01.1927 og informasjon om hennes familie. Jeg vet at hun på et tidspunkt giftet seg med min bestefar Asbjørn Magnar Moe (født 27.02.1926, død 22.09.2005), og de fikk fire barn sammen. 

 

Alt av informsjon om henne og hennes familie er av interesse :) 

 

Mvh 

 

Steffen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at vi skal kunne gjøre et oppslag må du spesifisere hvilke opplysninger du er på jakt etter, og omtrent tidspunkt og sted for hendelsen.  Vi har for øvrig ikke ressurser til å foreta tidkrevende slektsundersøkelser på vegne av publikum. Slike undersøkelser må du enten gjøre selv på lesesalen, eller ved hjelp av genealogiske ressurser på nettet slik som Digitalarkivet, eller få hjelp av noen privat, slik som Brukernes eget forum på Digitalarkivet. Les ellers informasjonen på våre nettsider om introduksjon til arkivene og om slektsgransking.

Det kan også hende at opplysninger om din bestemor er taushetsbelagte, og er underlagt sperrefrist.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ja ok. Jeg ønsker opplysninger om hvem hennes foreldre er, da jeg ikke vet noen ting om dette og hvor de bodde. Hun er født 30.01.1927, jeg har hørt at hun som liten bodde i vallset/stange, mer enn det vet jeg egentlig ikke om henne. Jeg har prøvd digitalarkivet, men finner ingen ting på henne. Siden jeg ikke vet hva hennes foreldre heter, så kommer jeg ikke noe særlig lengre. 

 

Setter pris på den informasjon dere kan gi. Hvis det skulle vise seg at det er taushetsbelagt, er det da noen mulighet for meg å få innsyn i dette? 

 

mvh

 

Steffen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner dåpsinnførselen hennes i kirkebok nr. 12 for Romedal (1913-1935) side 84, innførsel nr. 18 i listen over fødte/døpte jenter

Der ser du hennes foreldre oppført med navn og fødselsår. 

For hjelp til ytterligere opplysninger fra kilder på Digitalarkivet, kan du legge ut en forespørsel på Brukernes eget forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.