Gå til innhold
Arkivverket

Nicolai Christian Friis Brun gravlagt 1811 i Bergen?


Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

1811 i databasen med døde har jeg funnet St.J som jeg tror betyr St. Jørgens hospital.

Det finnes ingen skannet kirkebok fra St.Jørgen i 1811, kun St. Jørgens hospital. Det som står i databasene må vel være avskrift av kirkebøker, og de er vel skannet.

 

Kan noen hjelpe meg for jeg finner ikke denne begravelsen i de skannede kirkebøkene. Om han ble gravlagt 3/4 eller 30/4 er ikke godt å si, men jeg har sjekket hele 1811 uten å finne han. http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=32&filnamn=bedo1668&gardpostnr=62503&merk=62503#ovre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker vi om Nicolai Christian Bruun som ble født i 1774 i Sogndal her.

Får ikke årstallet til å stemme med at han var 34 år. Eller er det en annen Nicolai Christian.

 

Nicolai Christian Bruun som fikk et barn utenfor ekteskap med Kari Olsdatter i Sogndal.

Endret av Wenche Hillstrand
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er Nicolai født i Sogndal, og som tilhører millitærslekten Brun. Alderen stemmer ikke helt, men at han var avskjediget stemmer.

For sikkerhets skyld skal jeg sjekke om det finnes skifte etter foreldrene.

 

Det var ukjent for meg at han hadde fått barn. Jeg så på FS at Johanne ble døpt 12/10 1803 i Hafslo, men nå ser det ut til at kirkebøkene er nede igjen, så jeg får sjekke det seinere.

Endret av Berit Knudsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet etter generalmajor Peter von Brun, okt. 1814, nr.10 http://arkivverket.no/URN:sk_read/24147/123/  3 sønner og 3 døtre.

 

Rettelse: Nicolai står ikke oppført her så da er det nok riktig at han var død i 1814.

 

Skiftet etter generalmajorinne Anna Kosbøl Munthe Brun  28/9 1824, nr.61 http://arkivverket.no/URN:sk_read/24149/390/  2 sønner og 2 døtre.

 

 

Nicolay Christiansen Bruun, f. 1787 Kongsberg, ble gift 15/2 1812 i Stavanger med Anna Nicoline Thrane Gustavsdt. Blom. (Bruunslekten i Christiania).

Endret av Berit Knudsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt merkelig det, hvis det nå ikke er 2 med navn Nicolai Christian- 1 født 1774 en født 1777

En død 1811 og en død 1818. Jeg har alltid hatt i mine notater at han som er født 1774 døde i 1818, uten at

jeg dermed har funnet han.

 

Nicolai Christian kan ikke nevnes som levende å bo i Bergen, hvis han døde i 1811- 3 år før farens skifte. 

 

 

Redigert: Den som får datteren Johanne i Sogndal i 1803, regner jeg i hvert fall med er han som er født i 1774 i Sogndal.  

Endret av Wenche Hillstrand
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev feil ang. Nicolai i farens skifte. Hans står IKKE i farens skifte.

 

I 1801 finnes det 4 Nicola... Bru..., og det er bare den ene som passer.

 

 

Jeg er obs på at Lars hadde et tema om Nicolai, men det var litt usikkert ang. hans død. I og med at han avsluttet det temaet så startet jeg dette for å finne ut av det

Endret av Berit Knudsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok da er saken løst, Nicolai Christian Friis Brun døde i 1811.

Det er kanskje han andre som dør 1817/1818. Han uten Friis i navnet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.