Gå til innhold
Arkivverket

Tyding av KB Tempelburg, Pommern (Tyskland)


Christel Rasmussen
 Del

Recommended Posts

  • 11 måneder senere...

Kan noen hjelpe meg med tyding av fadderne og yrkene til nr. 79 Henriette Wilhelmine og nr. 80 Hanna Louise Molkenthin. De var tvillinger. Går det kanskje også frem om Henriette Wilhelmine var dødfødt. Jeg finner henne ikke senere.

https://familysearch.org/ark:/61903/3:1:9392-8RSQ-5D?i=326&wc=MKH2-DPX%3A171336501%2C171761001%2C171867001%2C171867002%3Fcc%3D1874205&cc=1874205

 

Med vennlig hilsen

Christel Rasmussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 7 måneder senere...

Kan noen være så snill å hjelpe meg med å tyde navnet til moren. På familysearch blir hun tydet som Raatz, men selv tyder jeg navnet i KB som Raatje.

https://familysearch.org/ark:/61903/3:1:9392-8RSW-8R?mode=g&i=66&cc=1874205

 

Er der noen som kanskje også kunne gi meg svar på mitt innlegg 27?

 

Mvh

Christel R.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Etter over ett år prøver jeg meg igjen. Er der noen som kanskje kunne gi meg svar på mitt innlegg nr. 27?

 

"Kan noen hjelpe meg med tyding av fadderne og yrkene til nr. 79 Henriette Wilhelmine og nr. 80 Hanna Louise Molkenthin. De var tvillinger. Går det kanskje også frem om Henriette Wilhelmine var dødfødt. Jeg finner henne ikke senere.

https://familysearch.org/ark:/61903/3:1:9392-8RSQ-5D?i=326&wc=MKH2-DPX%3A171336501%2C171761001%2C171867001%2C171867002%3Fcc%3D1874205&cc=1874205"

 

Med vennlig hilsen

Christel Rasmussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Christel Rasmussen skrev:

Lenken jeg oppga er en direkte lenke til kirkeboken.

 

Hilsen

Christel R.

 

Men man får kun sett kirkeboksiden hvis man har registrert seg på FamilySearch,og er innlogget der.

 

Det er nok mange hjelpere her på forumet som ikke er medlem på FamilySearch.

 

Det er derfor best å lenke direkte til kirkeboken.(ikke lenke fra FS,slik som den du har lagt ved her)

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Please forgive me for replying in English (I can read Norwegian, but not write it).

 

16 hours ago, Ann-Mary Engum said:

Det er derfor best å lenke direkte til kirkeboken.(ikke lenke fra FS,slik som den du har lagt ved her)

 

These are German churchbooks, not Norwegian ones, and unfortunately the Germans have not put their churchbooks online for free like the Norwegians (ah, you Norwegians make genealogy so easy!)

 

On 7/10/2016 at 7:19 AM, Christel Rasmussen said:

Kan noen hjelpe meg med tyding av fadderne og yrkene til nr. 79 Henriette Wilhelmine og nr. 80 Hanna Louise Molkenthin.

 

First off, is their last name Molkenthin? It seems to me their mother's last name was Mellenthin or Mellenstein, and their father's last name was Mandlow.

 

My first stab at the witnesses for Henriette Wilhelmine is: 1. E. [?] Bapte Schuster [=skomager]; 2. . . [?] Thom gb. [=født] Schumann; 3. Henr. [=Henriette] Rathed [?] Jgfr [=Jungfrau/Jomfru]

 

For Hanna Louise: 1. Joh. [=Johann] Knäger/Knuger Schuster-Ges. [=Geselle]; 2. H. Gerse [?] gb. [=født] Haase; 3. Hed. [=Hedwig?] Mellenthin/Mellenstin, Jgfr [=Jungfrau/Jomfru]

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just three comments:

17 timer siden, Carl-Henry Geschwind skrev:

1. E. [?] Bapte Schuster

The E, should be C, I think?

17 timer siden, Carl-Henry Geschwind skrev:

2. . . [?] Thom

I read Fr. Thom

17 timer siden, Carl-Henry Geschwind skrev:

Rathed [?]

Could this be Rathke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Else, jeg har prøvd meg på lenke til KB, men jeg får bare opp KB gjennom Family Search, dessverre.

Det er nok som Carl-Henry Geschwind skriver at tyske KB ikke ligger online annet enn gjennom FS.

Takk til dere andre for innspill. Ellers er det nok mye gjettning når det gjelder navn til faddere. Faren heter i alle fall  Carl Heinrich Mardlow. Morens navn har jeg både funnet som Mellenthin og Molkenthin.

Kanskje det går an å komme til bunns en gang.

Mvh

Christel Rasmussen

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.