Gå til innhold
Arkivverket

Etterkommere av Jonas Berg født 2. november 1890 i Lillehammer,


Rolf Wessel Berg
 Del

Recommended Posts

Etterlyser etterkommere av Jonas Berg født 2. november 1890 i Lillehammer, han reiste til USA  og har mulig etterkommere   på Sørlandet vi leter etter etter etterkommere av ham.

Endret av Rolf Wessel Berg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jonas Berg Født 3 nov 1890 på Hage,Lillehammer, dette er min bestefar som jeg lurer på om han har noen etterkommere bortsett fra min far Reidar Berg og hans 2 søstre i Svelvik, vet du noe om ham ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, men dette har jeg full oversikt over det jeg leter etter er om han har noen etterkommere i norge eller i usa han døde i 1940 0g reiste fra norge  ca 1920, men i perioden fra 1910 til 1925 jobbet han på båt langs norskekysten etter det min far mener så har han etterkommere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han døde  San Francisco USA den 8. des 1940 og det vi vet så etterlot han sin kone bestemor Dagmar Berg og 3 barn i Svelvik, men vi tror det er flere etterkommere jeg har bilder av ham og fødsel attest mm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dette være din Jonas Berg?

 

Jonas Berg

Boarder

United States Census, 1930

birth: 1891 Norway residence: 1930 San Francisco (Districts 1-250), San Francisco, California, United States immigration: 1920   other: Annie Jansen, Etthel Wiklusen, Henry Jansen, Oscar Olsen, Henry Simonsen

 

 

 

John Or Jonas Berg

California, Northern U.S. District Court Naturalization Index, 1852-1989

birth: 1891   naturalization: 1931 San Francisco

 

 

 

John Berg

California, Death Index, 1940-1997

birth: 3 November 1890 Other Country death: 8 December 1940 San Francisco, California, United States father: Berg

 


Samme mann?

 

 

Name: John Berg Event Type: Census Event Date: 1940 Event Place: Assembly District 24, San Francisco, San Francisco City, San Francisco, California, United States Gender: Male Age: 49 Marital Status: Married Race (Original): White Race: White Relationship to Head of Household (Original): Lodger Relationship to Head of Household: Lodger Birthplace: Norway Birth Year (Estimated): 1891 Last Place of Residence: Same House Household Role Gender Age Birthplace

 

Oliver P Durr

Head M 54 Ohio

 

Annie Durr

Wife F 54 California

 

John Berg

Lodger M 49 Norway
District: 38-303 , Family Number: 230 , Sheet Number and Letter: 8B , Line Number: 78 , Affiliate Publication Number: T627 , Affiliate Film Number: 309 , Digital Folder Number: 005456390 , Image Number: 00492

https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:K98T-HVW


View the document.

https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1971-27792-8608-58?cc=2000219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.