Gå til innhold
Arkivverket
Kjell-Steinar Wersland

Når giftet Skjerlotte Osine Theoline Larsen og Lars Øverland Larsen seg?

Recommended Posts

Kjell-Steinar Wersland

Hei.

Jeg finner ikke når/hvor tid mine besteforeldre giftet seg. Min mormor er døpt Skjerlotte, men noen plasser er hun oppført som Charlotte/Sjarlotte født 24.8.1884 på Hidra utenfor Flekkefjord, Vest-Agder. Farfar Lars Larsen (Øverland/Aueland) er født 10.7.1884 på Moi i Lund kommune, Rogaland.

Min mor er født i 1917 og da stod Lars oppført i kirkeboken som ugift. Har søkt i alle kirkebøker i Lundområdet og i Flekkefjordområdet, men uten resultat. Kan de ha levd hele livet i sammen uten å ha vært gift?

Håper noen kan hjelpe meg videre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Else B. Rustad

Jeg finner ikke når/hvor tid mine besteforeldre giftet seg. Min mormor er døpt Skjerlotte, men noen plasser er hun oppført som Charlotte/Sjarlotte født 24.8.1884 på Hidra utenfor Flekkefjord, Vest-Agder. Farfar Lars Larsen (Øverland/Aueland) er født 10.7.1884 på Moi i Lund kommune, Rogaland.

Får ikke dette til å stemme helt... Ble din mormor gift med din farfar, slik teksten din må oppfattes?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mette R Francke

Hei

Har du en link til din mors dåp ?

Vet du hvor og når hun er konfirmert ?

Hadde hun søsken ?

Hvis hun hadde yngre søsken , kan er se om dine besteforeldre var gift da.

Mvh

Mette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kjell-Steinar Wersland

Får ikke dette til å stemme helt... Ble din mormor gift med din farfar, slik teksten din må oppfattes?

Tusen takk for tilbakemeldingen.

Nei, det ble hun ikke . Jeg har selvsagt skrevet feil her. Det skal være morfar og ikke farfar. Beklager forvirringen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kjell-Steinar Wersland

Hei

Har du en link til din mors dåp ?

Vet du hvor og når hun er konfirmert ?

Hadde hun søsken ?

Hvis hun hadde yngre søsken , kan er se om dine besteforeldre var gift da.

Mvh

Mette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kjell-Steinar Wersland

Hei.

Min mor er født Solveig Helen Larsen den 31. 7. 1917. Her er linken: Vest-Agder fylke, Hidra i Flekkefjord, ministerialbok nr. A7 (1902-1921), fødte og døpte 1918, side 46.

. Hun er nr. 15 på siden. Hun var enebarn. Finner heller ikke ut når/hvor hun er konfirmert. Jeg mener at de hovedsakelig bodde på Moi, Lund kommune. Det var her jeg var med min mor og besøkte morfar. Min mormor døde i 1949.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mette R Francke

Hei

Kan de være borgerlig viet ?

Jeg ser på gravstøtten at hun har Øverland som etternavn,

( Rogaland -Lund).

Mette 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kjell-Steinar Wersland

Hei.

Ja, noen plasser er Øverland nevnt. Jeg har også sett Auerland. Det kan godt hende at de var borgerlig gift. Hvor kan jeg lete etter borgerlige vigsler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Randi Elisabeth Haugros

Legger inn lenke til dåpen til Solveig Helen:

Kildeinformasjon: Vest-Agder fylke, Hidra i Flekkefjord, Ministerialbok nr. A 7 (1902-1921), Fødte og døpte 1918, side 46.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=39051&idx_id=39051&uid=ny&idx_side=-53

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb10411104291053.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kjell-Steinar Wersland

Hei.

Tusen takk for hjelpen. Jeg har ikke kunnskaper nok til å legge til eksterne linker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.