Gå til innhold
Arkivverket

Når giftet Skjerlotte Osine Theoline Larsen og Lars Øverland Larsen seg?


Kjell-Steinar Wersland
 Del

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg finner ikke når/hvor tid mine besteforeldre giftet seg. Min mormor er døpt Skjerlotte, men noen plasser er hun oppført som Charlotte/Sjarlotte født 24.8.1884 på Hidra utenfor Flekkefjord, Vest-Agder. Farfar Lars Larsen (Øverland/Aueland) er født 10.7.1884 på Moi i Lund kommune, Rogaland.

Min mor er født i 1917 og da stod Lars oppført i kirkeboken som ugift. Har søkt i alle kirkebøker i Lundområdet og i Flekkefjordområdet, men uten resultat. Kan de ha levd hele livet i sammen uten å ha vært gift?

Håper noen kan hjelpe meg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg finner ikke når/hvor tid mine besteforeldre giftet seg. Min mormor er døpt Skjerlotte, men noen plasser er hun oppført som Charlotte/Sjarlotte født 24.8.1884 på Hidra utenfor Flekkefjord, Vest-Agder. Farfar Lars Larsen (Øverland/Aueland) er født 10.7.1884 på Moi i Lund kommune, Rogaland.

 

 

Får ikke dette til å stemme helt... Ble din mormor gift med din farfar, slik teksten din må oppfattes?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har du en link til din mors dåp ?

 

Vet du hvor og når hun er konfirmert ?

 

Hadde hun søsken ?

 

Hvis hun hadde yngre søsken , kan er se om dine besteforeldre var gift da.

 

Mvh

Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke dette til å stemme helt... Ble din mormor gift med din farfar, slik teksten din må oppfattes?

 

 

Tusen takk for tilbakemeldingen.

Nei, det ble hun ikke . Jeg har selvsagt skrevet feil her. Det skal være morfar og ikke farfar. Beklager forvirringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har du en link til din mors dåp ?

 

Vet du hvor og når hun er konfirmert ?

 

Hadde hun søsken ?

 

Hvis hun hadde yngre søsken , kan er se om dine besteforeldre var gift da.

 

Mvh

Mette

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Min mor er født Solveig Helen Larsen den 31. 7. 1917. Her er linken: Vest-Agder fylke, Hidra i Flekkefjord, ministerialbok nr. A7 (1902-1921), fødte og døpte 1918, side 46.

. Hun er nr. 15 på siden. Hun var enebarn. Finner heller ikke ut når/hvor hun er konfirmert. Jeg mener at de hovedsakelig bodde på Moi, Lund kommune. Det var her jeg var med min mor og besøkte morfar. Min mormor døde i 1949.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja, noen plasser er Øverland nevnt. Jeg har også sett Auerland. Det kan godt hende at de var borgerlig gift. Hvor kan jeg lete etter borgerlige vigsler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger inn lenke til dåpen til Solveig Helen:

 

Kildeinformasjon: Vest-Agder fylke, Hidra i Flekkefjord, Ministerialbok nr. A 7 (1902-1921), Fødte og døpte 1918, side 46.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=39051&idx_id=39051&uid=ny&idx_side=-53

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb10411104291053.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.