Gå til innhold
Arkivverket

Hjelp til at finde min slekt Falgaard Lund i Norge


susanneellegaard@gmail.com
 Del

Recommended Posts

søgninger på Ebbe Lund Norge.pdfsøgninger på Falgaard Norge.pdfJeg søger efter min oldefar Ebbe Falgaard Lund født omkring 1860 – 1890.

Ebbe Falgaard Lund, født omkring 1860 – 1890 ophold på Lolland Falster eller Sjælland omkring 1910. Min oldemor opholdte sig på Lolland i det tidsrum, så Ebbe Falgaard Lund må have opholdt sig i området Nakskov og øst på til Maribo (Lolland, Danmark)i 1910 (maj- august), hvor Frida blev gravid med Anker. 

 

Jeg søger efter oplysninger mv. på min oldefar Ebbe Falgaard Lund, født omkring 1860 – 1890. Han har sandsynligvis opholdt sig på Lolland i perioden 1910, hvor min oldemor Frida Emilie Hansen (født den 19/11 1886 Vesterborg sogn AO opslag) har haft en forbindelse med ham, da hun blev gravid omkring juni – juli 1910, og fødte en søn Anker Emilius Hansen (født den 3.april 1911 i Halsted sogn AO opslag).

 

I kirkebogen ved min morfars dåb, er der ikke skrevet nogle fader på, ej heller anmærkninger om faderskabssag. Det er hvad vi ved, - resten har min oldemor taget med sig i graven.

 

Jeg har nu været gennem diverse register f.eks. Folketællinger, alimentationsregistre, dødsattester, politirapporter for området uden resultat.

Navnet Falgaard kan findes i ældre norske FT (http://digitalarkivet.arkivverket.no/sok/person?s=falgaard ), samt i en Folketælling i 1940 i USA (Hans Falgaard).

 

Om den historie om at han var død inden 1911, tror jeg ikke ret meget på mere, da jeg ikke har fundet dokumentation på det. Jeg går nu efter en teori om at han var på gennemrejse, muligvis sømand, der kom i havn i Nakskov, og der mødte min oldemor, der havde familie i Nakskov.

 

Han kan have været en norsk sømand, da der er en slægt med navnet Falgaard ved folketællinger i Norge i 1801 og 1865, men der står han ikke på. Jeg kan ikke finde en eneste Falgaard i folketællingen i 1900, 1910.

 

 

Der findes en Falgaard familie i Danmark, de købte navnet i 1916, så det kan ikke være i deres slægt det kommer fra.

 

Jeg håber at, der er en eller flere der kan hjælpe med flere oplysninger :0)

 

På forhånd tak.

 

Hilsen

Susanne Falgaard Ellegaard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.