Gå til innhold
Arkivverket

Hjelp til oppslag i bygdebok for Vanylven, Møre og Romsdal.


Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Ole Pedersen og kona samt verson Rasmus Torgjerson nemnde side 211 i Aalandboka bruk 1, ytre Reksnes. Rasmus var gift med Dorthe Larsdatter d. 1730 og skifta etter 17 april 1731.

 

I avslutninga av dette skiftet finner ein at "Morbroderen Ole Larsen Rexnes" er verge for Rasmus og Dorthe sin datter Kari. Denne Ole Larsen er vel den same Ole Larsen som i skiftet etter Ole Pedersen er flytta til Skalle. [edit: Ole Larsen Skalle og Ole Larsen Indre Reksnes ser ikkje ut til å vere den same personen. Sjå post # 30]

Endret av Morten Sylte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Morten Sylte skrev:

Eg kjenner iallefall ikkje til fleire stadar med dette namnet. Er boka du sit med den nye eller Åland si gamle? Mulig den nye har betre greie på dette ektefolket ... ?

Det er den nye boka fra 2010.

Jeg får gå gjennom den en gang til å se om jeg kan ha oversett noe.

 

Ja , jeg finner Rasmus Torgjersen gift med Dorte Larsdtr. Det står at hun kom fra Indre Reksnes bnr. 1, Bergebruket.

 

Der finner jeg Lars Pedersen ukjent. Denne Lars har barna Eli 1678-1756, Kari 1682-1730, Sara 1684-1754, Ola 1687-1748, Dorte 1688-1754, Peder f 1694 og Marte 1695-1754.

Det eneste som eller står der er at Peder Larsson var tjener på gården ved koppskatten i 1645. 

 

Men om dette er den samme Marta Larsdtr. som vi har nevnt tidliger, så sier bygdeboka at denne Marte Larsdtr. f. 1695 ble gift i 1716 med Gregorius Olsson Kjøllesdal født på bruk nr.5 i Kjøllesdal, Kristofferbruket.

 

Dette stemmer i så fall dårlig med de opplysningene vi har fra før.

Endret av Rune Thorstensen
  • Trist 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja som de såg var det Lars d.e., mann til Ragnhild, teorien var mynta på. Hyggelig å kunne bidra litt. Dette er eit par eg har stått fast på lenge. Då er det fantastisk å få så mykje nye opplysningar som de har lagt inn i dag, tusen takk !

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutes ago, Rune Thorstensen said:

Ja , jeg finner Rasmus Torgjersen gift med Dorte Larsdtr. Det står at hun kom fra Indre Reksnes bnr. 1, Bergebruket.

 

Supert! Då har ein vel verifisert samanhengen! Eg ser at Aaland har Ole Larsen samt faren Lars Pedersen på Indre Reksnes - utan opphav dessverre. Men kanskje den nye boka har meir opplysningar som ein kan finne kjelder for?

 

edit: Samanhengen er IKKJE verifisert! Sjå post #30

Endret av Morten Sylte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er skifte på Indre Reksnes 21.04.1745 etter Lars Pedersen.

Etter hva jeg kan se bekrefter dette skiftet at datteren Marite var gift med Gregorius Kjøllesdal. Da kan det ikke være den Marthe Larsdtr. som bodde på Løvold og var gift med Christen Olsen.

SAB, Nordfjord Sorenskriveri, 04/04a/L0009: Skifteprotokollar, 1744-1747, s. 235b-236a
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/sk20081128630235
 

Endret av Rune Thorstensen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Ok. Då får ein gå tilbake til start og sjå kva ein finn då. Påstanden om likskap mellom dei to Ole Larssønene ser dermed ikkje ut til å halde ...


 

Endret av Morten Sylte
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ein opplysning om ein Eirik Ellefsen Tue som vart enkemann i 1755 etter kona Martha Knudsdatter var brukar på Tue br. 1. Opplysningen (uverifisert) er at han ifølge eit skifte frå 1733 i Nordfjord skal ha vore gift med ei Synneve Larsdatter "frå Reksnes". Eg har ikkje funne skiftet, og eg kan heller ikkje vere sikker på at årstalet er korrekt. Opplysningen kjem fram i eit dokument som ein utflytt Vanylving har forfatta. Det kunne vere interessant å finne dette skiftet og evt. sjå om der inneheld fleire opplysningar.

 

Ein annan laus informasjon eg har er eit skifte frå garden Kriken i Vanylven frå 1707 der ein har ein syskjenflokk som har nøyaktig same namna som den syskjenflokken vi no ettersøker. Ein skal ikkje sjå vekk frå at det kan vere same personane. Skiftet er her - og det er skifta etter Ole *) Lars Pedersen, med enke Allis Olsdatter. Ein finn vergen Ole Lind. Ein finn også namna Ole Rexnes og Synneve Noesdatter som har inneståande arv (ei med dette namnet er nemndt i skiftet etter Ole Pedersen Reksnes)

 

Ein får tenkje litt på dette og sjå om ein finner noko meir.

 

*) edit. Takk Ivar. Feilskrive Ole, korrekt er sjølvsagt Lars!

Som påpeika av Ivar ser det ut til at skiftet frå 1733 trulig er skiftet etter Ole Pedersen Reksnes.

Endret av Morten Sylte
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge skiftet frå 1733 er det Endre Aardal sine born som er halvbroderbarn, ikkje dei øvrige arvingane. Lars Pedersen på Kriken som det var skifte etter i 1707, var vel Endre sin halvbror, og frå Årdal i Kjølsdalen. Skiftet frå 1733 i Nordfjord, er vel forøvrig skiftet etter Ole Pedersen på Reksnes? At dette skiftet foregår på Reksnes, gjer vel at nokon har drege ei forhasta slutning om at Synneve Larsdtr. (som var nemnt i dette skiftet) var frå Reksnes.

  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vel den Endre på Aardal kanskje identisk med Endre Ingebrigtson 1666-1720, gift med Brite Nojesdtr. Reksnes Denne Endre  hadde barna Ingebrigt 1692-1752 gift med Sara Larsdtr. Indre Reksnes, ref innlegg 27.

Og Noje Endresen 1693-1773 gift med Mari Torsdtr. Klubben.

 

I sitt andre ekteskap var Endre gift med Anne Josefsdtr. Aasane. De hadde sønnen Endre f.1720.

 

Om far til Endre står det bare at han het Ingebrigt født ca 1626.

 

Den første brukeren på bruk nr.4 som er nevnt på Aardal er en Peder gift med Synnøve. De hadde barna Oluf f. 1649, Laurits f. 1656 og Oluf f. 1660.

 

Endret av Rune Thorstensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.