Gå til innhold
Arkivverket
åse margrete mærk

Johan Gustav Andersen Steen f 1800 i Halden

Recommended Posts

åse margrete mærk

Jeg finner han når han dør som benådet straffange. Hvordan får en innsyn i hva slags dom han fikk og straffens lengde?

Ser ut som om dette skjer i 1829.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
erling t endresen

Første bud må jo være å opplyse hvor han var fange, og hvor han døde.  Det er ikke dumt å legge inn en aktuell lenke, f.eks. til dåpen.

Det er ikke umulig at han kan finnes i eventuelle fangeregister, men det forutsetter litt mer opplysninger, vil jeg tro.  Det finnes mye snadder på de ulike arkiver....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
åse margrete mærk

Første bud må jo være å opplyse hvor han var fange, og hvor han døde.  Det er ikke dumt å legge inn en aktuell lenke, f.eks. til dåpen.

Det er ikke umulig at han kan finnes i eventuelle fangeregister, men det forutsetter litt mer opplysninger, vil jeg tro.  Det finnes mye snadder på de ulike arkiver....

beklager. Han døde i Halden og jeg har funnet ham som fange på Akershus i 1829. Her ligger det en pakke dokumenter. Men hvordan får jeg tilgang til dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
erling t endresen

Prøv med en henvendelse hit:

statsarkivet.oslo@arkivverket.no

Her har jeg fått hjelp flere ganger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.