Gå til innhold
Arkivverket

Hamarøy/Steigen - Søsken og foreldre til min tipp-oldefar


Beate og Gunhild Hanssen
 Del

Recommended Posts

Hei!

Johannes Rasmussen (ant. død 1850, Hamlot, Hamarøy) og Karen Kirstine Larsdatter (født 1790, Skagstad, Steigen, ant. død 1859, Nokvik, Hamarøy) ble gift 03 jun 1820, Steigen. Har funnet barna:

 

Ingeborg Maria, døpt (eller født) 14 jan 1821, Steigen. Vet ikke noe mer om henne. Mulig at hun døde som barn, men jeg vet ikke.

 

Jonas Cornelius, f. 29 jul 1822, Stensland, Steigen. Konfirmert 1838 i Hamarøy. Min tippoldefar som jeg har alle data på. døde 1900 i Kvæfjord.

 

Ole Iver, f. 13 mai 1829, Stensland, Steigen. d. 19 okt 1866, Hamarøy. Finner han gift med 3 barn i 1865 i Hamarøy. Ole var konfirmert 08 aug 1847 i Hamarøy.

 

Hans Andreas, f. 01 jun 1830, Stensland, Steigen, konfirmert 27 jul 1851 i Hamarøy. Vet ikke noe mer om han, har lett i Steigen og Hamarøy blandt døde fram til 1865, finner han heller ikke i FT1865.

 

Dødsåret til Karen er jeg veldig usikker på, for mange år siden fikk jeg vite at hun døde i okt 1859, Nokvik, Hamarøy. Men når jeg nå slår dette opp så finner jeg en Karen HANSdatter død da, og ikke en Karen LARSdatter....Foreldrene til Karen var Lars Andersen og Marith Andersdatter.

 

Så det jeg egentlig lurer på er:

Kan noen være så snill å hjelpe meg med

  1. Hvor var Johannes Rasmussen fra? Og hvem var foreldrene. Johannes var mest sannsynlig ikke fra Steigen.
  2. Når døde Karen?
  3. Hvor ble det av Ingeborg Maria og Hans Andreas?

Har hatt tema Jonas før på den gamle debatten. Skal se om jeg finner den igjen.

 

MVH

Beate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har fått tips om at Johannes muligens var fra Trondheim. I følge denne mannskapsrullen fra 1818 så var Johannes 32 år. Det vil si at han var født mellom 1786 og 1791. Johan Kielstrup var forlover i bryllupet til Johannes og Karen. Nå skal jeg kose meg litt med FT1801 for å se om jeg finner noen kandidater i og rundt Trondheim. Beate

 

10387392_720229914757922_427574018784044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.