Gå til innhold
Arkivverket

Andreas Haarstad


Grete Elisabeth Haarstad
 Del

Recommended Posts

Jeg ønsker å vite mer om min oldefar, Andreas Haarstad fra Bindal.

Håper at det er noen som kan gi meg noen opplysninger.

Endret av Grete Elisabeth Haarstad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vel hjelpe litt hvis du oppga omtrent når han var født og hvem han giftet seg/fikk barn med.

På gravminner finner jeg 3. en født i 1867, en i 1907 og en i 1891. Er dte noen av dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vel hjelpe litt hvis du oppga omtrent når han var født og hvem han giftet seg/fikk barn med.

På gravminner finner jeg 3. en født i 1867, en i 1907 og en i 1891. Er dte noen av dem?

Sønnen til Andreas Haarstad var Haltan Haarstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Ann-Mary, 

Er Andreas Falk far til Andreas Haarstad? Vet du mer om forfedrene?

Endret av Grete Elisabeth Haarstad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er han som Ann-Mary Engum har funnet så står han nevnt i Bindal bygdebok b III s 208. det står riktignok at han flyttet til Bodø i 1893 og til USA i 1907, men han må da evt ha latt være å reise eller kommet tlbake igjen.

 

Foreldrene er

Hans Kristian Johannessen f 1825 i Bindal d 1893 g 1862  Rakel Johanna Andersdtr f abt 1837 i Velfjord.

 

Andreas hadde et barn med Jette Karoline Andreasdtr Sylten f 1860 d 1942, en sønn Julius Ingemann Andreassen f 1888 d 1958. Han står det mere om under Stranda.


Andreas Falk er navnet til din oldefar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er han som Ann-Mary Engum har funnet så står han nevnt i Bindal bygdebok b III s 208. det står riktignok at han flyttet til Bodø i 1893 og til USA i 1907, men han må da evt ha latt være å reise eller kommet tlbake igjen.

 

Foreldrene er

Hans Kristian Johannessen f 1825 i Bindal d 1893 g 1862  Rakel Johanna Andersdtr f abt 1837 i Velfjord.

 

Andreas hadde et barn med Jette Karoline Andreasdtr Sylten f 1860 d 1942, en sønn Julius Ingemann Andreassen f 1888 d 1958. Han står det mere om under Stranda.

Andreas Falk er navnet til din oldefar.

Takk Anne,

opplysningene dine kan være rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans og Rakel hadde iflg bygdeboka følgende barn:

Johan Andreas Olaus f 1862 f 1892

Andreas Falk f 1867

Petter Sefton Juel f 1871

Hilde Josefine f 1874

Elias Kornelius Jæger f 1881 d 1882.

Hans var først gift med Anne Kristine Petersdtr Lien f 1818 i 1855. Det ser ikke ut som om de hadde noen barn.

 

Rakels foreldre var Anders Jonsen og Fredrikke Olsdtr i Velfjord.

Hans foreldre var

Johannes Hansen f 1791 i Bindal, d 1841 i Bindal

Jøron Hansdtr f 1783 i Bindal d 1840 i Bindal gifte i 1820.

Johannes ble gift andre gang m Eleonora (Elen) Kristensdtr f 1780 i Bindal gifte i 1841.

Han (Johannes) hadde dessuten et barn utenfor ekteskap m Johanne Karine Andersdtr f 1815 i Bindal. Ser ikke ut som om det var barn i det andre ekteskapet, mens det var 5 i første.

 

Jeg er ikke sikker på om fødsel/giftemål her ligger under Solstad eller Vassås i Bindal, men det burde gå kjapt å sjekke kirkebøkene.

Endret av Anne Hildrum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.