Gå til innhold
Arkivverket

Tyding av navn ved dåp på Averøy 1750.


Tore Løvnæseth
 Del

Recommended Posts

Hei.

Jeg trenger hjelp til å tyde navnet til faren til Ole som ble døpt i Kornstad kirke, Kvernes, Averøy i 1750 side 339.

Faren heter Peder ----?

Jeg får ikke kopiert over permanent sidelenke fra kirkebok Møre og Romsdal, Kornstad/Kvernes 1750-1789.

Jeg får kopiert linken inn på for eksempel Word, men det virker av en eller annen grund ikke hit.

 

Mvh

Tore L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Kornstad i Kvernes, Ministerialbok nr. 570A02 (1750-1789), Døde og begravede 1763, Fødte og døpte 1750, side 338-339.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16095&idx_id=16095&uid=ny&idx_side=-172

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070912660366.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.

 

Ole er 3je nederst på høyre side.

 

Foreldrene er også omtalt på side 16 og 19.

 

Mor Ane Pedersdtr. Einsæt og far Peder Hartielson (?) Einsæt.

Hva slags opptegnelse er det på side 16?

 

Jeg er taknemmelig om noen kan tyde alle detaljene på disse sidene.

 

Tore L.

Endret av Tore Løvnæseth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far til Ole synes jeg ser ut til å være Soldat Peder Harkjelss. Einslæt.

Innførselen på s. 16:
publice absolv. Ane Pedersd. Einsæt for første forseelse mod det 6te bud med Soldat Peder Harkielsøn ibid. tjenends.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fadrane oppført på side 19 er høvesvis Erik Persson Finnsetra (findsæteren), Ola Andersson Halåsen (halaasen), Jon Olsson Halåsen (ibid: = på same staden), Nils Vågsbøens kone Sigrid Olsdotter (voxbøens qw.), Marit Sjursdotter Brandsetra (Eidet) og Eli Jensdotter Vasskord (vaskor). Alle desse er grannegardar i den sørlege delen av det som i dag er Eide kommune. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.