Gå til innhold
Arkivverket

Kirkebøker Bø i Vesterålen


Jan Roger Olsen
 Del

Recommended Posts

Hei!

Jeg lurte på om det er noen planer om å skanne de resterende kirkebøkene for Bø i Vesterålen i alle fall fram til og med 1932? Jeg regner med at sådanne eksisterer, og det er vel innenfor klausulen at disse kan legges ut på Digitalarkivet? Det samme gjelder forsåvidt kirkebøkene for Sortland i Vesterålen også.

 

Vennlig hilsen

Jan Roger Olsen

Bodø, men kommer fra Sortland, og har halve slekta fra Bø i Vesterålen.

Endret av Green Monkey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte på om det er noen planer om å skanne de resterende kirkebøkene for Bø i Vesterålen i alle fall fram til og med 1932? Jeg regner med at sådanne eksisterer, og det er vel innenfor klausulen at disse kan legges ut på Digitalarkivet? Det samme gjelder forsåvidt kirkebøkene for Sortland i Vesterålen også.

 

Det ligger ute ministerialbøker for Bø sokn til 1927 og Malnes sokn til 1934. Disse er skanna i 2011, og da var det neppe yngre bøker som var avlevert på det tidspunktet - ellers ville de blitt skanna i samme runde. Jeg kjenner ikke til om Statsarkivet i Trondheim har mottatt ytterligere ministerialbøker etter dette. Som du ser, ligger det også ute ministerialbøker 1925-1951 og 1951-1988, men disse inneholder kun dagregister og innmeldte og utmeldte fra Statskirken.

 

Når det gjelder Sortland er døpte, gifte og gravlagte dekket til 1925 og konfirmerte til 1938. Yngre bøker er neppe avlevert, uten at jeg kan si det sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger ute ministerialbøker for Bø sokn til 1927 og Malnes sokn til 1934. Disse er skanna i 2011, og da var det neppe yngre bøker som var avlevert på det tidspunktet - ellers ville de blitt skanna i samme runde. Jeg kjenner ikke til om Statsarkivet i Trondheim har mottatt ytterligere ministerialbøker etter dette. Som du ser, ligger det også ute ministerialbøker 1925-1951 og 1951-1988, men disse inneholder kun dagregister og innmeldte og utmeldte fra Statskirken.

 

Når det gjelder Sortland er døpte, gifte og gravlagte dekket til 1925 og konfirmerte til 1938. Yngre bøker er neppe avlevert, uten at jeg kan si det sikkert.

 

Ja vet at det ligger ute ministerialbøker for Malnes til og med 1934. Av en eller annen grunn er det ikke tilgang til døpte for 1930 og fremover, selv om det er tilgang til de andre. Regner med at det ikke er avlevert noen nyere bøker for Bø enn til 1927, og at det er grunnen til at det ikke finnes noe nyere for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vet at det ligger ute ministerialbøker for Malnes til og med 1934. Av en eller annen grunn er det ikke tilgang til døpte for 1930 og fremover, selv om det er tilgang til de andre.

 

Når du forsøker å se ei side med døpte for 1930 eller senere, får du melding om at sida ikke er tilgjengelig på internett pga personvern. Det gjelder alle kirkebøker og er nærmere beskrevet i Om tjenesten.

 

 

Regner med at det ikke er avlevert noen nyere bøker for Bø enn til 1927, og at det er grunnen til at det ikke finnes noe nyere for det?

 

Ja, jf. mitt forrige svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.