Gå til innhold
Arkivverket
Geir Lundli

Etterkommere av Anders og Mathea Andersen, Kristiania

Recommended Posts

Geir Lundli

Jeg er på jakt etter nåla i høystakken. Og nåla i dette tilfelle er min bestefar, Frits Andersen, født 24.10.1898, som er sønn til Anders og Mathea Andersen født 1855 og 1860 i Kristiania.

I folketellingen for 1900 hadde familien bopel i Markveien 44 og folketellinga for 1910 har familien flyttet til Rosteds gate 16 og her slutter alle spor. Jeg har søkt i kirkebøker for å finne fødsel, dåp og konfirmasjon for de aktuelle menigheter og nærliggende menigheter uten å finne noe som kan lede meg videre i min søken på min bestefar.

Iflg dåpsattesten til min mor Sigrid Helene Fernley født 17.11.1920 i Dønna i Nordland, står Frits Andersen oppført kun med fødselsår 1898 og fødested Kristiania og er tittelert som "Konsertspiller" .

Kravet om bidrag fra namsmannen i Nesna forteller at barnefaren ikke er identifisert.

Jeg har imidlertid stor tro på at Frits Andersen, sønn til Anders og Mathea Andersen er den personen jeg etter.

Jeg håper at noen kan hjelpe meg her til å finne ut av dette.

(Se vedlagte skjermdump fra folketellinga 1910)

post-6965-0-55549900-1422890713_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Karin Moen  Oslo

Du finner fam. i 1923 folketellingen, Martha er enke og de bor i Christies gate 82  søk dem opp i 1923 tellingen

Fritz Eugen Andersen født 24.10.1898 

http://www.disnorge.no/KraFt1923/Soke.php

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Berit Knudsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Geir Lundli

Tusen takk for hjelp sålangt, ser at min morfar jobbet som lagersjef på firma J. Stokstad i Toldbodgd 8B og at adressen var Christies gate 82. Hvor skal jeg lete for å finne mere detaljer om han?

Tusen takk for hjelp sålangt, ser at min morfar jobbet som lagersjef på firma J. Stokstad i Toldbodgd 8B og at adressen var Christies gate 82. Hvor skal jeg lete for å finne mere detaljer om han?

Endret av Geir Lundli

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive