Gå til innhold
Arkivverket

Gunhild Marie Nielsdatter og sønnen Ole Henrik folketelling 1865 Tune.


Unni Hansen
 Del

Recommended Posts

Ole Henrik er født 2. April 1863 Tune, far er gift mann Micael Arvesen fra Glemminge. Hun har også to eldre sønner med forskjellige fedre, de finner jeg igjen som bortsatte på to forskjellige gårder i Tune i folketellingen. Men klarer ikke å finne igjen moren og den minste ungen. Er det noen som klarer å finne dem. Moren er født 19.feb. 1826 Hareholen i Tune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tror jeg har funnet Ole Henrik . Han heter Micaelsen til etternavn har  samme fødselsdato og årstall...han er gift og har 4 barn. Jeg har funnet dette i MyHeritage. Du kan få mer info. Men jeg trenger en mailadresse da jeg ikke får sendt linken fra MyHeritages side :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anne. Tusen takk for at du prøver:-) Jeg har de opplysningene om han i voksen alder, men vet ikke noe om alle årene i mellom. Fikk en mail fra en av hans etterkommere for noen måneder siden, som lurte på om "min" Gunhild kunne være den samme som hans. Det har vi funnet ut at det er. Pluss at jeg fant enda en bror helt tilfeldig. Men vi har ikke klart å finne ut hvor han var i barne/ungdomsårene og hvor moren blir av. Han er nok muligens blitt tatt hånd om av fattigvesenet som hennes andre to sønner. Hun er min tippoldemor. Mvh Unni.

Endret av Unni Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Prøver meg igjen jeg. Er det noen der ute som klarer å finne mor og yngste sønn i folketellingen i 1865? Gutten lever jo, har funnet han igjen som voksen. Har heller ikke funnet dødsfallet til Gunhild Marie. De er vel mest trolig i Tune eller event. I en nabokommune. Mvh Unni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.