Gå til innhold
Arkivverket

Arntz Hendrik Abrahamsen - Stavanger|


Leif Høybakk
 Del

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg forsøker å finne Arntz Hendrik Abrahamsen, kan være registrert som Hendrik Arntz Abrahamsen født 15.juni i 1883 i Stavanger og død 31 augst 1969.

Han var gift med Martha Abrahamsen, født Vikedal

Jeg tror jeg har funnet han her men er ikke sikker: http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01053290016177

 

Jeg er interresert i å få bekrefte fødselsdato, samt finne foreldrene og når og hvor de var født.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt utydelig skrift, men det er rart hvordan man ser seg blind på ting. Takk for det bidraget.

 

Finner dog ikke igjen hverken hans mor eller far.

Faren heter vel Elias Abrahamsen født i 1852 eller står det 1854?

Moren heter vel Ingeborg Marie Mortensen født i 1851? eller skal det være 1856?

Må nok ha litt mer hjelp her tror jeg. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dette være faren: Abraham Elias Abrahamsen?

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1669&idx_id=1669&uid=ny&idx_side=-253

 

Sønnen og senere slektninger har brukt sitt andre navn som de var døpt med som sitt hovednavn, så kanskje har dette blitt en sedvane i denne familien?

 

Hvis dette er faren, så gjenstår det bare å finne mora Ingeborg Marie Mortensen.

Endret av Leif Høybakk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å forstørre til 150 % er det lettere å lese det.

 

Jeg leser det som: 15/7-12/8 Henrik Arentz. Foreldre Sømand Elias Abrahamsen(1852) og hustru Ingeborg Marie Mortensen (1851), Pedersgaden. Faddere: arb. Askild Josefsen, handels? Peter A. Wang, ...... Enok Johannesen, kone Karen Kristine? Josefsen, kone Inger Wang og pike Marie Abrahamsen.

 

Det er ikke alltild at de oppgitte fødselsår er riktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg forstørrer men ikke alltid like enkelt å tyde det som står. :)

 

Kan dette være moren?

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1632&idx_id=1632&uid=ny&idx_side=-120

 

I følge Folketellingen var hun jo født i Lyse prestegjeld og var der registrert som Henriksdatter.

 

Endret av Leif Høybakk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.