Gå til innhold
Arkivverket

Når legges resten av Lassens samlinger ut (scannet i 2011)?


Leif Salicath
 Del

Recommended Posts

Det som mangler av N-T og diverse annet hvorav noe er publisert på annen måte, f.eks. Haldensia.

 

Det har vært stor aktivitet mht. annet materiale, men jeg håper at Lassen snart blir prioritert.

Endret av Leif Salicath
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som mangler av N-T og diverse annet hvorav noe er publisert på annen måte, f.eks. Haldensia.

 

Det har vært stor aktivitet mht. annet materiale, men jeg håper at Lassen snart blir prioritert.

 

Det er dessverre lite nytt å melde utover mitt svar i fjor. Vi har ikke ressurser til å indeksere alt som ligger ferdig skanna, og videre er indekseringsarbeidet i hovedsak organisert slik at hver enhet indekserer sine arkiver. Lassens samling er et privatarkiv i Riksarkivet, og privatarkivseksjonen er en liten enhet som i liten grad har anledning til å prioritere indekseringsarbeid. Dermed kan vi oppleve stor aktivitet på indeksering og publisering av andre arkiver, uten at det går framover med Lassen. Jeg kan derfor fremdeles ikke si noe om når indeksering og publisering av Lassen vil bli fullført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.