Gå til innhold
Arkivverket

Hobøl/Oslo. Johanne Hansdatter f. 1868 og Severin Johansen f. 1846


Bjørg S Brynildsen
 Del

Recommended Posts

Johanne Hansdatter var født i Oppegård (Nesodden) 2.1.1868 og var datter av Hans C. Johansen og Ingeborg Bryntesdotter. De flyttet senere til Tomter i Hobøl.  Johanne ble tidlig foreldreløs og hun og søsknene ble "satt bort" på gårder i Hobøl. Johanne flyttet etter hvert til Kristiania og giftet seg borgerlig med svensken Severin Johansen i 1905. De fikk sønnen Johannes Johansen f.4.4.1905 i Kristiania. Jeg har funnet familien i folketellingen i 1910 (Oslo) og i adresseboken for 1911. De tilhørte Grønland menighet. Det er det jeg har funnet - så er det slutt! Finnes det noen som kan hjelpe meg videre med opplysninger om denne familien?

Hilsen Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved folketellingen for Kristiania i 1923 bor Johanne Johansen født 02,01,1868 på Nesodden i Husvideherberget i Arendals gate 3. Hun er enke.

 

Mvh Bjørn Haaland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. Prøvde denne tellingen men fikk henne ikke opp!

Det må skrives nøyaktig slik det er gjort i tellingen

 

Johanne Johansen

 

Fødested :  Nesoden

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er dødsfallet til Severin Johansen i dødsfallprotokollen, nr 518

død 15/4-1911

Kildeinformasjon: Oslo fylke, Oslo skifterett, Avd. I, Dødsfallsprotokoll B 5 , 1909-1911, oppb: Statsarkivet i Oslo.

Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:sk_read/27270/234/

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-sk20090513391019.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Solveig. Om du visste hvor mange timer jeg har lett! Hadde jeg bare visst hvor denne sønnen tok veien så hadde mye vært gjort. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.