Gå til innhold
Arkivverket

Sperrefrist?


Aase R Sæther - Gloppen
 Del

Recommended Posts

Eg stussar over denne setninga på framsida i dag, i samband med utviding av sperrefrist  - "Det betyr at vi nå publiserer dåpslister til og med 1920 og konfirmasjonslister til og med 1934".

 

Vi har då bladd i dåpslister t.o.m. 1929 lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ulike sperrefrister på skannet materiale og transkribert materiale. Det siste er søkbart, og det gjør at det er behandles strengene. Skannede dåpslister kan vi publisere frem til og med 1929, mens de søkbare listene bare er frem til 1920.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- eller 1920, som det står i melding på framsida? Det vil med andre ord seie at det ikkje er gjort endringar i innsynet i dei skanna protokollane - ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ment naturligvis at de søkbare listene kan gå frem til og med 1920, og ikke til 1910 som jeg først skrev. Ja, det betyr at 1929-grensen ligger fast for de skannede dåpsprotokollene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.