Gå til innhold
Arkivverket

Randi (Nilsdotter?) Westby - fødd i Trøndelag(?) 1863/1864 - utvandra 1888? - kven var ho?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Denne huslyden finn me i FT1900 i Parke township, Clay Co., MN:

 

WESTBY, Ole  July 1858  Nor  Nor  Nor  farmer  em.1875

WESTBY, Randi  Jan. 1864  Nor  Nor  Nor  wife  em.1888

     married 12 years - 7 children-3 living:

WESTBY, Carl O.  Oct. 1889  MN  Nor  Nor  son

WESTBY, Enga  Nov. 1892  MN  Nor  Nor  daughter

WESTBY, Ruth  July 1898  MN  Nor  Nor  daughter

 

Ifølgje family trees på ancestry.com skal Ole Westby vera fødd i Hof i Solør som son av Christopher Larsson Helstadberget og Olava Arnesdotter Bekken

 

I 1905 var huslyden busett i Fosston, Polk Co., MN

 

Ole Westby døydde, og Randi Westby gifte seg 8.11.1909 att med enkjemannen Sjur Sjurson Ness frå Luster (1842-1923)

 

Randi Ness døydde i Grand Forks, ND 10.1.1931.

 

Ifølgje opplysningar eg har motteke frå etterkomarar etter Sjur, var Randi sitt opphavlege namn Randi Nilsdotter.  Far hennar skulle vera ein Nils Pederson, og ho skulle vera fødd i Trøndelag 6.1.1863, men kan me stola på dette?

 

Er det mogeleg å identifisera det norske opphavet til denne Randi?

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

????

 

Ole Westby
mentioned in the record of Ruth Oltilla W. Connor
Name: Ole Westby Gender: Male Wife: Randy Johnson Daughter: Ruth Oltilla W. Connor
 
Other information in the record of Ruth Oltilla W. Connor
from Washington, Death Certificates

Name: Ruth Oltilla W. Connor

Event Date: 06 Feb 1949

Event Place: Bremerton, Kitsap, Washington

Gender: Female

Age (Formatted): 50 years

Birth Year (Estimated): 1899

Father's Name: Ole Westby

Mother's Name: Randy Johnson

 

Endret av Grethe Flood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe av dette stemmer med det som er kommet fram av navn, men 04.01.1863 ble det født i jente i Meldal som fikk navnet Randi, datter av Villik Olsen Smedhaug og Guri Simensdatter:

 

Sør-Trøndelag fylke, Meldal i Meldal, Ministerialbok nr. 672A08 (1861-1881), Fødte og døpte 1863, side 12. 
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5711&idx_id=5711&uid=ny&idx_side=-15
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060925060213.jpg

 

I 1888 flytter samme jenta fra Meldal til Amerika: "Født og konfirmeret her, ledig til Ægteskab, godt Forhold. Att. 1888-03-10"

 

http://digitalarkivet.arkivverket.no/kb/uf/person/pu00000000049012

 

Dette er nok neppe jenta du er ute etter, Lars, for her utvandrer antakelig samme Randi Smedhaug fra Trondheim med reismål Ishpeming Michg

 

http://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/vis/8/pe00000000094260

 

 

 

Endret av Grethe Flood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Grethe for spennande og utfordrande innlegg!

 

Eg er sanneleg ikkje so sikker, Grethe...  Eg ser at Randi er referert til som Randy JOHNSON ved dødsfallet til Ruth.  Og påfallande var dette med fødselsdatoen til Randi Villiksdotter i Meldal!

 

At du har finne rett opphav til Ole Westby, synest ganske so opplagt.  Men når både utvandringsåret og vigselsåret til Randi vert oppgjevne til 1888, må ein stilla seg eit spørsmål om dette var ei jente Ole kjende frå Noreg!?  At dette var ei slag "formidling"...?  Kan ogso Randi vera frå Solør?

 

Elles ser eg at ei Randi Johansdotter var fødd i Hemne, Sør-Trøndelag 8.1.1864:

 

Name: Randi Johansdatter

Gender: Female

Birth Date: 08 Jan 1864

Christening Date: 28 Feb 1864

Christening Place: Hemne, Sør-Trøndelag, Norway

Father's Name: Johan Johannesen

Mother's Name: Christi Eriksdr

 

Ho kunne i so fall heitt Johnson i Amerika...  Merkeleg sak dette...

 

Men, eg gjev ikkje opp voni og takkar i denne omgongen nok ein gong for alle innspel!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk trodde jeg at jeg hadde funnet en kandidat - Rangdi, født 1863 i Ål, Buskerud, datter av Jens Johnsen. Men kirkeboka oppgir fødselsdatoen til 17.11.1863. Hun ble døpt 17.01.1864. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Randi og Grethe for nye interessante innlegg.

 

"Kandidaten" frå Hemne er det altso IKKJE, og jenta frå Ål har ein heilt "feil" fødselsdato.

 

Ved eitt høve, eg trur det var i FT1930, er utvandringsåret hennar oppgjeve til 1889, men eldste son hennar er fødd hausten 1889, so med mindre dette var ein som var "påbyrja" i Noreg (det var slett ikkje uvanleg at gravide jenter "stakk av" til Amerika eller dei vart "sende" til Amerika), trur eg me skal halda oss til 1888, eventuelt 1887.  Randi-emigrantar i "rett" alder som utvandra over Trondheim i 1887, 1888 og 1889 omfattar desse:

 

1887: Randi Siverts.  22  Størdalen  Deer Park, MN

1887: Randi Groven  23  Ørkedalen  Ishpeming, MI

1887: Randi Reitan  22  Melhus  Ishpeming, MI

1888: Randi P. Wiggen  23  Børsen  Chicago, IL

1888: Randi Smedhaug  25  Ørkedalen  Ishpeming, MI

1888: Randi Rasmus.  23  Børseskogn  New York, NY

1888: Randi Christoff. Leraan  24  Budvigen  Carlisle, MN

1888: Randine Ols.  23  Maalselven  Eau Claire, WI

 

Personleg tykkjer eg ikkje at nokon av desse høver særleg bra.  Ser me so på Christiania, finn me desse:

 

1887: Randine Johanness.  22  Ringerike  New York, NY

1887: Randi Haakons.  22  Aal  Rochester, MN

1887: Randine Haakens.  23  Odalen  New York, NY

1887: Randine Ols.  22  Hævne  New York, NY

1887: Randine K. Sølie  25  Vaaler Solør  Minneapolis, MN

1888: Randi Haugen  24  Flaa Hall  Glyndon, MN

1888: Randi O. Dalseg  25  Ringebo  New York, NY

1889: Randine Johns.  26  V. Gausdal  Westby(!), MT(?)

1889: Randine Lars.  25  Lillehammer  Chicago, IL

 

Over Bergen finn eg berre ei einaste:

 

1887: Ranveig Hansdotter Natvig  23  Aardal

 

Dersom Randi heitte "Johnson" som jente, er her eit par svært "gode" kandidatar, kanskje særleg ho frå Vestre Gausdal, men eg finn ikkje denne Randine att i kyrkjebøkene for Gausdal!  Kan henda sviktar augi mine?

 

Eg takkar igjen so mykje for alle gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Randi Rasmusdatter, fra Børseskogn er født i 1863 på Øiaas i Melhus og konfirmert i Børsa kirke:

Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Børsa, Ministerialbok nr. 665A07 (1856-1878), Konfirmerte 1878, side 298.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6507&idx_id=6507&uid=ny&idx_side=-289

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070329610401.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Hof BB bd 1, bruket Bekken u/ Vestre Bjerknes:

 

Christoffer Larsen f Helstadberget og Olava Arnesdatter Bekken, barn nr 4 av 7 barn:

 

Ole f 1858 fikk sønnen Ole (Bæk) i 1881 med Karen Olsdatter Sjørbotten

 

Familien bodde her til etter 1885. Noen reiste kanskje til Amerika. Så var Bekken ubebodd i en del år. Matrikkelen 1903 har enda Christoffer Larsen som eier (uten hjemmel)

 

(Litt 'på siden' info om Ole)

 

 

Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner Randi Kristoffersdatter Leraand fra lista til Lars, på Familysearch:

https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:NHH4-G7H

 

Hun er født 6. januar 1864 i følge FS og i Byneset prestegjeld. Leraand er et navn fra Buvika.

 

Randi Kristoffersdatter bor i 1865 på Lerandaasen sammen med sin far Kristoffer Nilsen og sin farfar som heter Peder Nilsen

http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1865&knr=1655&kenr=008&bnr=0048&lnr=000

 

Jeg har ikke funnet dåpen hennes i kirkebøkene under Byneset prestegjeld i 1865, ei eller konfirmasjonen, men en plass må hun jo ha blitt skrevet inn.

Endret av Randi Elisabeth Haugros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buvikboka bd 2:

 

Randi f 6 jan 1864 var datter av Kristoffer Nilsen Lerånd f 7 des 1843 (utflyttet fra Lerånd ca 1871). Randi reiste til Amerika 12 mai 1888 (Minnesota)

Randi sin mor var Ingeborg Monsdatter Onsøy

Endret av Grete Jøraas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Randi og Grete for nye spennande og utfordrande innlegg!

 

Eg har studert denne Randi frå Leråen i Buvika, Byneset, og eg TRUR det må vera ho me er på leiting etter!

 

* Ho skal vera barnefødd i Trøndelag!

 

* Ho skulle ha Peterson som jentenamn (ifølgje etterkomarar etter andre mannen Sjur! - eg trur det òg kjem fram i vigselsattesten frå 1909)

 

* Nile Pederson er nemnd som far.  Kanskje ho VOKS OPP hjå onkelen Nils Pederson?

 

* Ho utvandra til Carlisle, MN som er i Otter tail Co., MN, nabokommunen til Clay Co., MN der ho dukker opp med første mann sin!

 

* Utvandringsåret stemmer nøyaktig!

 

Men eg finn heller ikkje korkje fødsli til Randi eller konfirmasjonen hennar i Buvika eller Byneset!  Kan henda voks ho opp ein annan stad?  Kvar budde onkelen Nils Pederson?  Står det noko meir om lagnaden hans i bygdeboki?

 

Nok ein kjempetakk for hjelpi med denne huslyden.  Som sagt, eg TRUR dette må vera jenta me leiter etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Randi Kristoffersdatter Leraand, hun kan ha brukt både Nilsen og Kristoffersen som etternavn, og far kan ha brukt Nilssen som i 1865 og Pedersen/Pettersen.

Hva er fornavnet på faren fra vielsesattesten i 1909?

 

Når Randi emigrerer er billetten hennes betalt i Amerika og hun reiser ut over Kristiania:

54024 1888 146 6 3522 1 04.06.1888 04.06.1888 Randi Christoff. Leraan ug Arb k 24 Budvigen Carliste Minn Thingvalla via Christiania Bill. bet. i Amerika

 

Jeg har ikke funnet far eller onkel i listene over emigranter fra Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Randi kan ha vokst opp med moren Ingeborg. På grunn av at Ingeborg er nevnt i en parentes etter Kristoffer, så tror jeg ikke Ingeborg og Kristoffer var gift med hverandre. Jeg lette etter Ingeborg Monsdatter på Ønsøy, uten hell.

Kristoffer hadde en bror som het Nils (og deres far het Peder), men denne Nils døde i 1866. Kristoffer 'flyttet ut' ca 1871, da var et ingen etterkommere igjen på gården. Far Peder 1814-1904, mor Ingeborg 1805-1886. For gamle til å ta seg av Randi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Randi ble konfirmert i Melhus kirke i 1878, far Kristoffer Pedersen og mor Ingeborg Monsdatter.

Født på Onsøy, oppholdssted ved konf. Tisløv.

 

Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Melhus, Ministerialbok nr. 691A11 (1873-1886), Konfirmerte 1878, side 222.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6535&idx_id=6535&uid=ny&idx_side=-218

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070419640362.jpg

 

Mulig dette er mor Ingeborg i ft 1865 Melhus. Hun er noe eldre enn Randis far:

http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1865&knr=1653&kenr=001&bnr=0066&lnr=000

 

Ingeborg Monsdatter konfirmert i 1847, se nr. 9:

Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Melhus, Ministerialbok nr. 691A06 (1842-1852), Konfirmerte 1847, side 221.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2409&idx_id=2409&uid=ny&idx_side=-226

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20050518040584.jpg

Endret av Randi Elisabeth Haugros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Randi og Grete for nye spennande og utfordrande innlegg!

 

Vigsli frå 1909 har eg diverre ikkje avskrift eler kopi av.  Datoen har eg ganske sikkert frå ei kyrkjebok i Grand Forks Co., ND, men dei kyrkjebokavskriftene eg gjorde i Grand Forks Co., ND i 1979 og 1982, ligg heime i Noreg!  Men ved nærare ettertanke er det nok derifrå at eg har namnet til far hennar oppgjeve som Nils Pederson!  Dei offisielle vigsesattestane i North Dakota og Minnesota syner berre namni til brudgommen og bruri.  Foreldri er ikkje nemnde (Det er diverre ulik praksis frå eine staten til hin - i Wisconsin og i Montana er til dømes namni til båe foreldri alltid tekne med!).

 

Det faktum at Randi utvandra via Christiania med billett betalt i Amerika er eit "sterkt" "indisium" for at Ole Westby i Amerika har finne kona si gjennom ei eller anna "formidling" og so sytt for å senda ho til Amerika, kanskje "via Hof i Solør"?

 

Elles tyder jo konfirmasjonen til Randi i Melhus og opphaldsstaden der på at ho voks opp hjå fosterforeldre.  Kanskje visste ho ikkje eingong sjølv kven som var far hennar...  Kanskje har dei fortalt ho at det i røyndi var Nils Pederson som var hennar og ikkje Christopher?  Kven veit?

 

Hadde det vore mogeleg å finna Randi i FT1875?  Kanskje fosterforeldri hennar budde på Tisløv i Melhus?

 

Eg takkar på ny for innspeli i denne saki.  I mellomtidi vil eg freista finna ein nekrolog etter Randi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.