Gå til innhold
Arkivverket

Ole Jensen Solli og Anna Ulrikka Christiansdatter Sollis barn fra Røros


Jeanette Fredriksen Bjørheim
 Del

Recommended Posts

Hei! Jeg er på leting etter barna til mine tipptippoldeforeldre Ole Jensen Solli og Anna Ulrikka Christiansdatter Solli. Jeg vet hvordan det gikk med 3 av barna deres videre (min tippoldemor blant annet), men ikke hvordan det gikk med de 4 andre. Noen som kan hjelpe meg å finne Ole Andreas (Olsen) Solli f 13.oktober 1892, Petra (Olsdatter) Solli f 22.april 1886, Johanne Kristine (Olsdatter) Solli f 29.juli 1882 og Jens (Olsen) Solli 7.juni 1890? Alle er født i Røros. Jeg har konfirmasjonen til disse 4 barna og vet at guttene bodde hos sin far etter at deres mor døde i 1897. 2 av døtrene fant jeg i folketellingen hvor de var pleiebarn, men så vet jeg ikke mer. Jeg har sjekka dødsprotokoller og vielser i årene framover etter folketelling og konfirmasjon, men har ikke lykkes å finne igjen de 4. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I DIS Gravminneregister finnes en med rett navn og fødselsdato 

1920190 Jens  Solli    0706  1890  2312  1948  3012  1948    C  2  16       Solbrekk Sauda

 

I Ft1910 er Ole 18 år og 

Ole Andreas Solli 13.10.1892 Røros fl ug Røros: Lillegaten - Røros Folketelling 1910 for 1640 Røros 

 

Endret av Roar Johnsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fl = losjerende, hørende til familien

 

Folketelling 1910 for 1644 Ålen herred

003 01 Johanna O. Solli 29.07.1882 Røros tj ug Husholderske

b

Døpt Johanna

kan O stå for Olsdatter?

 

Finnes det liste over verksarbeidere - kanOle Andreas ha vært verksarbeider som sin far?

Endret av Roar Johnsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fl = losjerende, hørende til familien

 

Folketelling 1910 for 1644 Ålen herred

003 01 Johanna O. Solli 29.07.1882 Røros tj ug Husholderske

b

Døpt Johanna

kan O stå for Olsdatter?

 

Finnes det liste over verksarbeidere - kanOle Andreas ha vært verksarbeider som sin far?

Jaha....så hun endte også opp i Ålen muligens... Når jeg fant min tippoldemor i kirkeboken fra Nannestad så sto hun som Olsdatter Sollie. Så hun kan godt stå som Olsdatter hun også da tenker jeg.

 

Det kan godt hende det at det er en liste over verksarbeidere, men da må jeg i byarkivene i Røros tror jeg og dit klarer ikke jeg å komme med det første :-) Eller på Kobbermuseet i Røros. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha....så hun endte også opp i Ålen muligens... Når jeg fant min tippoldemor i kirkeboken fra Nannestad så sto hun som Olsdatter Sollie. Så hun kan godt stå som Olsdatter hun også da tenker jeg.

 

Det kan godt hende det at det er en liste over verksarbeidere, men da må jeg i byarkivene i Røros tror jeg og dit klarer ikke jeg å komme med det første :-) Eller på Kobbermuseet i Røros. 

 

Det går an å skrive en epost eller ta en telefon til Rørosmuseet og spørre om de har lister over arbeiderne. Du har jo navn og fødselsdato på Ole Andreas, så det skulle vel være greit for de som jobber der å resonnere seg fram til når han eventuelt  jobbet i gruva.

 

http://www.rorosmuseet.no/

 

Mvh

Lene Benedicte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La inn en Epost til info@bergstaden.org<info@bergstaden.org>;

 

På FB er en etterlysning etter slekt:
“ Hei!  Jeg er på leting etter barna til mine tipptippoldeforeldre Ole Jensen Solli og Anna Ulrikka Christiansdatter Solli. Jeg vet hvordan det gikk med 3 av barna deres videre (min tippoldemor blant annet), men ikke hvordan det gikk med de 4 andre. Noen som kan hjelpe meg å finne Ole Andreas (Olsen) Solli f 13.oktober 1892, Petra (Olsdatter) Solli f 22.april 1886, Johanne ( a) Kristine (Olsdatter) Solli f 29.juli 1882 og Jens (Olsen) Solli 7.juni 1890? Alle er født i Røros. Jeg har konfirmasjonen til disse 4 barna og vet at guttene bodde hos sin far etter at deres mor døde i 1897. 2 av døtrene fant jeg i folketellingen hvor de var pleiebarn, men så vet jeg ikke mer. Jeg har sjekka dødsprotokoller og vielser i årene framover etter folketelling og konfirmasjon, men har ikke lykkes å finne igjen de 4. Noen som kan hjelpe? “
 
I Ft1910 er Ole 18 år og
Ole Andreas Solli 13.10.1892 Røros fl ug Røros: Lillegaten - Røros Folketelling 1910 for 1640 Røros
 
Kan han ha vært verksarbeider som sin far – finnes det noen liste over dette?
 

Folketelling 1910 for 1644 Ålen herred

003 01 Johanna O. Solli 29.07.1882 Røros tj ug Husholderske

 

Jens og Petra er funnet i Sauda og Trondheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret dekket bare 18. århundre:
Hei.
Her er en lenke til Digitalarkivet hvor det er en del informasjon fra tidsperioden 1800-1899:
 
Alternativt bør dere ta direkte kontakt med Rørosmuseet via www.rorosmuseet.no for mer informasjon, slik som ansattelister i Røros Kobberver m.m.
 
Lars Geithe
 
"Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana."
 
På FB er en etterlysning etter slekt:
“ Hei!  Jeg er på leting etter barna til mine tipptippoldeforeldre Ole Jensen Solli og Anna Ulrikka Christiansdatter Solli. Jeg vet hvordan det gikk med 3 av barna deres videre (min tippoldemor blant annet), men ikke hvordan det gikk med de 4 andre. Noen som kan hjelpe meg å finne Ole Andreas (Olsen) Solli f 13.oktober 1892, Petra (Olsdatter) Solli f 22.april 1886, Johanne ( a) Kristine (Olsdatter) Solli f 29.juli 1882 og Jens (Olsen) Solli 7.juni 1890? Alle er født i Røros. Jeg har konfirmasjonen til disse 4 barna og vet at guttene bodde hos sin far etter at deres mor døde i 1897. 2 av døtrene fant jeg i folketellingen hvor de var pleiebarn, men så vet jeg ikke mer. Jeg har sjekka dødsprotokoller og vielser i årene framover etter folketelling og konfirmasjon, men har ikke lykkes å finne igjen de 4. Noen som kan hjelpe? “
 
I Ft1910 er Ole 18 år og
Ole Andreas Solli 13.10.1892 Røros fl ug Røros: Lillegaten - Røros Folketelling 1910 for 1640 Røros
 
Kan han ha vært verksarbeider som sin far – finnes det noen liste over dette?
 
Folketelling 1910 for 1644 Ålen herred
003 01 Johanna O. Solli 29.07.1882 Røros tj ug Husholderske

 

Jens og Petra er funnet i Sauda og Trondheim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk

Jeg har sendt mail til Rørosmuseet i dag så jeg får se hva slags svar jeg får der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.