Gå til innhold
Arkivverket

Enger Gaursen!


Anders H. Andersen
 Del

Recommended Posts

Hei, vi har hatt et skatoll i familien i generasjoner. Vi har imidlertid ikke klart å finne ut hvem skapet har tilhørt. Vi tror det står "Enger Gaursen 1828". Skapet er trolig fra Valldal i Møre og Romsdal. Det hadde vært fint om noen kunne hjelpe til med å løse denne gåten. Jeg har prøvd det jeg klarer her på arkivet uten å lykkes. Mvh Anders

post-2743-0-27740000-1423863248_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg heter Anders Holtvedt Andersen og er fra Ålesund. Jeg drev endel med slektsforskning for noen år siden da Digitalarkivet og søk hadde en annen utforming. Jeg syntes den gamle varianten var lettere. Med arkivet mente jeg søking i alle databasene. Jeg finner ingen med det rare etternavnet - hvis jeg tyder det rett da! Klarer du å hjelpe? Mvh. Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anders.

Det jeg mener er at her på forumet vil vi ha fult navn på de som søker hjelp.

Når du viser navnet ditt som Anders vet vi ikke hvem du er.

Du kan gå inn på profilen din og forandre ditt visningsnavn fra Anders til Anders Holtvedt Andersen.

Hvis du gjør det, får du masse hjelp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det første navnet likner mest på Engel. Det er både manns- og kvinnenavn, men dersom det neste er patronym med endelse -sen, må det være mannsnavn her. ( brukte man -sen på den tiden? Eller bare -son?) Uansett..det neste ser da ut som Grulsen. Og da får jeg jernteppe, for det høres ikke ut som noe navn . Jeg har forsøkt å få første bokstaven til å bli en T, for da likner det noe. Men man skal ha god fantasi for at det skal bli en T. Paulsen var jeg også inne på, men det må da være en R og ikke en A som nr 2 der, og det er absolutt ingen P først.. Gårdsnavn- plassnavn?

 

Vær så god, neste som vil forsøke...:)

 

Mvh

Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, noen vil nok forsøke hvis Anders viser hvem han er. Synes ikke andre skal hjelpe folk som velger og være anonym.

Han har presentert seg, så han har ikke valgt å være anonym, og han er ny på forumet og finner vel ut av hvordan visningsnavnet skal endres. Det pleier gå seg til, det. :)

 

Mvh

Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig Linda.

Men visningsnavnet skal være det han har presentert seg som(Anders Holtvedt Andersen).

 

Og det må vi prøve og introdusere til våre nye venner her.

 

Må være litt streng avogtil.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, det var overhode ikke min intensjon å være anonym. Jeg er, som Linda skriver, helt ny her og skal selvfølgelig endre instillingene. Ha det fint så lenge☺ Mvh. Anders Holtvedt Andersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.