Gå til innhold
Arkivverket

Bertel Johnsen f. 1815 & Ingeborg Olsdtr. f. 1816


Kåre Paulsen
 Del

Recommended Posts

Nålevende etterkommere av Bertel og Ingeborg mener at de begge var fra Hyllestad i Sogn og Fjordane.

Men siden de giftet seg i Askvoll 14. juli 1844, kan tyde på at en av dem eller begge likevel var fra Askvoll.

Som lenken viser, var John Hanssen far til Bertel, og Ingeborg sin far var Ole Olssen.

 

Lenke :  https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:N7P3-4H6

 

Jeg finner flere Bertel og Ingeborg, men da jeg er usikker på hvem som er de rette, søker jeg hjelp til flere opplysninger om disse to og deres foreldre – og hvor de bodde / var fra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til Cathrin Jegersberg for lenkene.

 

Jo, det er det rette paret og barna deres du har funnet i FT 1865. Hadde navn og fødselsår på to av barna fra før, deriblant den sønnen som "fører slekten videre" til etterkommerene jeg arbeider for.

Dette var ett steg videre. Fint å få hele familien til Bertel og Ingeborg.

 

Er det mulig at du også kan finne foreldrene til Bertel og Ingeborg ?

 

Mvh Kåre Paulsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du hjelper, Cathrin !

 

Dette var bra, flott at du sender opplysninger om konfirmasjonene.

Da foreldrene til Bertel og Ingeborg også står oppført kirkebøkene fra konfirmasjonene, har jeg også funnet vielsene til foreldrene; 

 

John Hansen og Guri Hansdtr. :    https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:N7P3-J8Q

 

Ole Olsen og Synneve Lassesdtr. :  https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:NWZ4-D22

 

Jeg prøver nå å finne fødsels- år dødsår til foreldrene, men foreløpig uten resultat.

 

 

Mvh Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får dobbeltsjekke om dette er korrekt:

 

Foreldre til Ingeborg:

Ole Olsen Sørefjord og Synnøve Lassesdtr. Tvedt. Vielse 1810 Lavik

 

Ole Olsen 1801 Sørefjord

 

Synnøve Lassesdtr Tvedt.  1801 Evindvik

 

Synnøve Lassesdtr Sørefjord 1865. Husfaderens Moder, enke: Føderaadskone

 

Endret av Cathrin Jegersberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var interessant !

 

To av linkene du sender, hadde jeg alt funnet, men veldig greit å få bekreftelse, og at vi har funnet det samme.

Men fem av linkene fra deg, hadde jeg ikke, og her var mye nyttig og interessant, spesielt bygdeboken.

Nå må jeg bare finne fram til sidene i bygdeboken der det er mer om slekten.

 

Nå ser det ut for at jeg snart er "i mål" med det jeg manglet.

Men det viser seg både når det gjelder disse personene som andre jeg tidligere har søkt etter, at det er vanskeligere å finne året de døde, enn å finne fødselsåret.

 

Takk for hjelpen (så langt), det har vært til stor hjelp.

 

Mvh Kåre Paulsen

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.