Gå til innhold
Arkivverket
Frank H. Johansen

Odelsjordebok 1615

Recommended Posts

Frank H. Johansen

Jeg har lest i en annet tema at odelsjordebøkene fra 1615 er skannet, men ikke indeksert og publisert, og dessuten finnes på mikrofilm.

Har dere mulighet til å legge ut sidene fra Nes prestegjeld, Odal prestegjeld og Grue prestegjeld i Øvre Romerike (og Solør) her, evt. sende de på e-post?

Arkivreferansen ser ut til å være

Nedre og Øvre Romerike fogderi 8/2 1615 (RA Danske Kanselli, Skapsaker nr. 27: Skap 9, pakke 133, litra H).

mvh FHJ

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristian Hunskaar (Arkivverket)

Jeg har lest i en annet tema at odelsjordebøkene fra 1615 er skannet, men ikke indeksert og publisert, og dessuten finnes på mikrofilm.

Har dere mulighet til å legge ut sidene fra Nes prestegjeld, Odal prestegjeld og Grue prestegjeld i Øvre Romerike (og Solør) her, evt. sende de på e-post?

Arkivreferansen ser ut til å være

Nedre og Øvre Romerike fogderi 8/2 1615 (RA Danske Kanselli, Skapsaker nr. 27: Skap 9, pakke 133, litra H).

Det er totalt over 30 bilder, så vi har heller valgt å bruke en halvtime på å forsere indeksering av denne arkivenheten. Den vil bli tilgjengelig på adressen http://www.arkivverket.no/URN:db_read/db/65936/ i løpet av onsdag i neste uke. Jeg regner også med at vi skal få gjort den søkbar i Finn kilde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Frank H. Johansen

Meget tusen takk! Fantastisk service!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.