Gå til innhold
Arkivverket
Harald G Olsen

Anne Joensdtr/ Gjerde i Gildeskål

Recommended Posts

Harald G Olsen

Min stamfar Hans Henrik Jørgensen f. 1806 var født på Gjerde i Gildeskål. I Kirkeboka står foreldrene oppført som Jørgen Helgesen og Ane Joensdatter, begge boende på Gjerde. Jeg har nå funnet ut at Jørgen var fra Beiarn, men Anne blir fortsatt et mysterium. Ser i kirkeboka at hun døde i 1855, der er hun opp ført som 81 1/2 år gammel, altså født ca. 1773-74.

Derfor spør jeg:

Er det noen her inne som vet hvem Anne Jonsdatter var? Hvem var hennes foreldre?

På forhånd takk.

Harald

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leif Johannessen

Et skifte fra 1857 med mange arvinger etter Karen Morrisdatter og Ole Jonsen, Osbakk i Beiarn, viser at Hans Henrik Jørgensen var Ole Jonsens søstersønn. Ane Jonsdatter må dermed være datter at Jon Olsen og Lisbeth Olsdatter, Osbakk i Beiarn: http://arkivverket.no/URN:sk_read/24992/284/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Harald G Olsen

Hjertelig takk, Knut og Leif. Dere har sannelig hjulpet meg videre i min forskning.

Nå skal jeg forske på om Hans Jørgensen hadde søsken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.