Gå til innhold
Arkivverket

Nytt skanna materiale: Forarbeidene til amtmennenes femårsberetninger


Ann Kristin Wangen
 Del

Recommended Posts

Vi har nå indeksert og publisert nr. 2-29 av Forarbeidene til amtmennenes femårsberetninger. Det er totalt 134 stykker, som vi vil publisere i løpet av de nærmeste ukene.

Endret av Ann Kristin Wangen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg prøvde å se på nr. 1 og valgte meg punkt 10: Repatrieringsplakater.

På den første siden sto det istedet "Repartisjonsplakater", som må være noe annet.

Med "repatriering" forbinder jeg f.eks. at krigsfanger i fremmede land sendes hjem til sine respektive fedreland.

Mange trykte skjemaer ble også vist liggende, istedenfor stående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å se på nr. 1 og valgte meg punkt 10: Repatrieringsplakater.

På den første siden sto det istedet "Repartisjonsplakater", som må være noe annet.

Med "repatriering" forbinder jeg f.eks. at krigsfanger i fremmede land sendes hjem til sine respektive fedreland.

Mange trykte skjemaer ble også vist liggende, istedenfor stående.

 

Takk skal du ha! Denne tar jeg på mi kappe, siden det var jeg som i sin tid indekserte akkurat nr. 1. Til mitt forsvar kan henvise til at jeg forholdt meg til mappeinndelinga i Arkivportalen, der det faktisk står Repatrieringsplakater, men det er selvsagt åpenbart feil. Vi retter i Digitalarkivet og melder også videre til de som kan rette i Arkivportalen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Det er fantastisk at dette materialet er digitalisert - men kvifor virkar ikkje lenkene? Responsener at "Lenken til denne nettsiden må være feil".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Hans-Jakob Ågotnes skrev:

Det er fantastisk at dette materialet er digitalisert - men kvifor virkar ikkje lenkene? Responsener at "Lenken til denne nettsiden må være feil".

 

Lenkene ble laget i 2015. Søkesidene er lagt om siden den gang, men du kan bruke denne: https://media.digitalarkivet.no/db/browse?archives[]=no-a1450-01000000007724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.