Gå til innhold
Arkivverket

Ovedia Antonette Hartvigsdatter


Andrea Skogtrø Eggan
 Del

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg trenger opplysninger om Ovedia (Ovidia) Antonette Hartvigsdatter. (f.10.06.1868)
Hun får et barn i 1889, Olaf, men jeg kan ikke tyde hva barnefaren heter.
I 1900 er hun oppført hos min tipptipptippoldefar Olaus Estensen på Leksa (Lexen), men hans etternavn. Jeg mistenker at hans kone, Ingeborg Marie Andersdatter hadde født Ovidia før de møttes, og at hun var hans ste-datter. To år senere (29.07.1902) gifter hun seg med Anton Thomas Mathias Olsen. Etter dette finner jeg ingenting mer på verken Olaf (ukjent etternavn) Ovidia (ukjent hva hun heter nå) Anton Thomas og heller ikke når Ingeborg Marie døde.

Hvor leter jeg når jeg ikke har noe mer opplysninger enn dette? Jeg trenger virkelig å vite hvordan det har gått med denne Olaf og Ovidia.

 

Dette hører til Ørland, Leksa, Hitteren.

 

Mvh,

Andrea

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig takk for hjelpen.

 

Dette ryddet opp mye hos meg.
Olaf er ikke til å finne, kanskje han døde?

Tusen takk for hjelpet igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk igjen. Blir helt rørt av alt dette.

Hva tror du det kan ha seg at Ovidia er registert med bare to barn? Olaf er bare forsvunnet.
Har funnet fødselsattesten til Olaf, hvor mor er oppført om Ovidia Antonette Hartvigsdatter, så det må jo finnet noe dødsdokumenter også?


Mvh,
Andrea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olaf ble født 22/8-1889. har funnet dette i Ørland Ministerialbok, så antar at han ble født på Ørlandet. Men bosted står det Leksen.

Fars navn og resten av Olafs navn er umulig å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johan Edvard Østensen og Ovidia var nok gift de.Viet 6 juli 1889.Hans 2dre og hennes 1ste ekteskap.

 

https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:N7TV-WY9

 

 

 

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2767&uid=ny&idx_side=-142

 

Et eller annet merkelig med opplysningene ved vielsen.

 

I ministerialboken står det at det er brudgommen's 2dre ekteskap.

 

I klokkerboken skrives han som UNGKAR.

 

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2427&uid=ny&idx_side=-175

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, så bra!
Lurer på om han kanskje døde på sjøen. Han var sikkert sjømann, og møtte Ovidia da han var innom Leksa / Ørlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.