Gå til innhold
Arkivverket
Inga Gurung

0 treff

Recommended Posts

Inga Gurung

Dette er alltid det svaret jeg får, uansett hva jeg fyller ut. Jeg prøver nå å finne skjøte fra 1780-1800 fra Trondheim, Bakklandet 1ste rode, Hus 75. Er det noen som har  lyst til å hjelpe meg? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristian Hunskaar (Arkivverket)

Kan du forklare hvor og hvordan du søker?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ivar S. Ertesvåg

Dette er alltid det svaret jeg får, uansett hva jeg fyller ut. Jeg prøver nå å finne skjøte fra 1780-1800 fra Trondheim, Bakklandet 1ste rode, Hus 75. Er det noen som har  lyst til å hjelpe meg? 

Kan hende eg har oversett noko, men skjøte er vel ikkje dataregistrert?  Kvar er det du søkjer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Inga Gurung

Kan hende eg har oversett noko, men skjøte er vel ikkje dataregistrert?  Kvar er det du søkjer?

Tinglysingsdokument er vel det riktige ordet. Jeg vil undersøke om min ane kjøpte eller leide det huset han bodde i.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ivar S. Ertesvåg

Her er panteregisteret for Strinda og Selbu sorenskriveri, 1760-1807, bokstav B:
http://www.arkivverket.no/URN:tl_read?idx_id=22739&uid=ny&idx_side=-21

Tinglysingane er førte inn kronologisk for alle gardsnamn på B. 1780 er nokre sider fram. Den første for Bakklandet eg finn etter 1780 er i dette oppslaget, frå 1785. Så er det berre å leite gjennom til du evt. finn ei tinglysing.

Talet i den siste kolonnen på kvar sider er sidenummeret i panteboka der dokumentet er ført inn i fulltekst (dette er berre eit register).

Trur ikkje det er nokon stad du kan "fylle inn" og få tilslag. Du må lese og leite sjølv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.