Gå til innhold
Arkivverket
Jørgen M. Steen

Program for visning av scannet - krever aktivering av TLS 1.0 Internet Explorer

Recommended Posts

Jørgen M. Steen

Skulle teste hvordan det så ut med Internet Explorer, men fikk ikke koblet til. Jeg har ikke brukt IE (Vista x64) på veldig lenge, men for å kunne koble til server måtte TLS 1.0 aktiveres. God mulig det er kjent, men om andre står fast, så er løsningen i innstillingene:

post-4173-0-37671700-1425586779_thumb.jpg

Om flere har problemer med IE på grunn av dette og det nye visningsprogrammet, er vel det noe utviklerne vil vite om.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Espen Tønnessen

Har meldt videre til rette vedkommende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Espen Tønnessen

Vi vil fraråde å skru på støtte for TLS1.0 i nettleseren, da det eksponerer nettleseren for en kritisk sårbarhet. Vi har deaktivert alle SSL-protokoller (v1,2 og 3) fordi de ikke gir noen god sikkerhet. TLS er aktivert på serveren, men versjon 1.0 er svært sårbar. Det er derfor den i utgangspunktet er deaktivert.

Dette er en av hovedgrunnene til at det er så uhyre viktig å ikke benytte eldre nettlesere. En annen begrunnelse er at nyere nettlesere støtter nyere nettsider. Det er vel bare IE11 som er god nok for å utnytte funksjonaliteten i visningsprogrammene fullt ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jørgen M. Steen

Her har jeg nok slurva med egen PC. IE 9 er installert, jeg har tatt det for gitt at den har blitt oppdatert sammen med alt annet gjennom Windows Update, noe den tydeligvis ikke har blitt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jørgen M. Steen

Skjønner, takk. Da blir jo problemstillingen relevant, om ikke for mitt vedkommende, så kanskje for andre som ikke bruker annet enn IE under Vista.

Endret av Jørgen M. Steen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.