Gå til innhold
Arkivverket

Elisabeth Serine Sivertsdtr. f. 16/8 1854, Sveen


Marianne Lund
 Del

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg leter etter kirkeboken hvor dåpen til Elisabeth Serine Sivertsdtr. står, men har ikke hatt hell så langt. Iflg vielsen ble hun født i Sveen den 16/8 1854, men FT opplyser også om Skaare som fødested. Hun skal være konfirmert i Haugesund 8/10 1871.

 

Er det noen som kan hjelpe meg med å bekrefte eller avkrefte at foreldrene hennes er Sivert Haaversen f. ca 1827 og Marie Hiljesdtr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Kan det være feil årstall ved vigsel?

 

Finner ei Lisbeth Serine født i Sveio 16. august 1857 med far Syvert Haavertsen (nr 37):

 

Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Sveio i Sveio, Klokkerbok nr. A 1 (1851-1865), Fødte og døpte 1857, side 25.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8308&idx_id=8308&uid=ny&idx_side=-31
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070222720330.jpg

 

Mvh Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hjelpen begge to!

 

Det står jo for så vidt Lisbeth i vielsen også, så at det er det hun heter er jo ikke så usannsynlig. Og bortsett fra fødselsåret, så stemmer jo datoer og år ellers. Så da er det vel god grunn til å tro at det er samme person :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en Sivert Håvardson f ca 1830 fra Egersund og gift med Brita Marie Helgesdtr. f.1831 og fra Mølstre i Sveio. De fikk to barn i Sveio - Hans Henrik f.1854, d.1856 og Sivert Mathias f.1857. De var bosatt på Straumsvoll i Sveio. Kilde Sveio II, side 263 nr. 28.

I  1882 er det en Sivert Haaversen som er enkemann som får sønn Nils Johannes f.4.12.1882 i Haugesund med pigen Inger Nilsine Hansdtr. f.1848. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Har lite historie om mi oldemor Elisabeth Serine Sivertdotter. Dei døydde tidleg og etterlot seg små barn, mellom anna bestemor som vaks opp i pleie i Barmen i Samnanger. Men noko har me fått overlevert av far min f 1928 som er son til Selma som er dotter til Elisabeth. 

Huset Elisabeth og Lars budde i og hadde bakeri i kjellaren er no rive. Stod på Ytre Tysse, og eg hugsar det godt. Hadde god kontakt med dei eldste i etterslekta til Elisabeth i min barndom, og nokre i vaksenlivet. 

Så det var kjekt at nokon har rota litt lengre tilbake. Er i starten på denne slektsgreina no. Blir meir til vinteren. 

Endret av Geir Morten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.