Gå til innhold
Arkivverket

Borgerlig vielse 1943


Marit  Selland
 Del

Recommended Posts

Til Marit Selland

 

Borgerlige vigsler for Hurum kan du finne i vigselsprotokoller i arkivet til Lier, Røyken og Hurum sorenskriveri. Vigselsprotokollene som dekker 1943/44 er fritt tilgjengelig og du kan undersøke dem på lesesalen vår. Katalog over arkivet til Lier, Røyken og Hurum sorenskriveri finner du her: http://www.arkivportalen.no/side/arkiv/detaljer?arkivId=no-a1450-04000000000725

 

Vennlig hilsen

Statsarkivet i Kongsberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du oppgir navn og også gjerne fødselsdato/år på de som viet seg, kan vi undersøke for deg i 1943/44.

 

Vennlig hilsen

Statsarkivet i Kongsberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Her er navnene:

Finn Otto Lerdal, f. 18 aug. 1920 i Oslo og Evelyn Signora (Frisk) Sundstrøm f. 20 mars 1923 i Tofte i Hurum.

 

Mvh

Marit Selland

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Dette er noe som er lagt ut på My Heritage etter at jeg trodde jeg hadde funnet en dato som kanskje kunne være vielsen. All info her er fra meg, men vielsen er jeg ikke sikker på. Det er derfor jeg prøver å finne ut når de giftet seg. Det er forøvrig mine foreldre det er snakk om.

Mvh

Marit Selland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Marit Selland

 

Vi har undersøkt vigselsprotokoller i arkivet til  Lier, Røyken og Hurum sorenskriveri for 1943 og 1944, men har ikke funnet dem innført der. Ser at du skriver at Finn Otto Lerdal kom fra Oslo. Vigselsprotokoller fra Oslo byfogd ligger tilgjengelig i Digitalarkivet: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_fylke=3&idx_kommune=Alle&idx_kilde=VIBO&idx_listetype=Alle&idx_periode=&idx_textsearch=

 

Vennlig hilsen

Statsarkivet i Kongsberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal lete der en gang til, men jeg er blitt fortalt av en slektning at de ble borgerlig viet i Hurum. Takk for hjelpen så langt :rolleyes:

Mvh

Marit Selland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.