Gå til innhold
Arkivverket

Andreas Paule og Anna Paule, Oslo


Ellinor Elise Simensen
 Del

Recommended Posts

Haagen Andreas Paule f. 30 mars 1872 i Kongsberg.

Anna Theodora Holte f. 7 februar 1881 i Kongsberg.

Gift 8 april 1916 i Fiskum/Kongsberg/Oslo

 

Andreas Paule bosatt i Ullevål allè 36, Ullevål hageby i 1927.

Kona Anna bosatt på samme adresse i 1929 da som enkefru, men ikke i 1933.

 

Dette tyder på at Andreas Paule døde engang mellom 1927 og 1929.

Har søkt etter ham i dødsfallprotokollregisteret for Oslo i 1927, 1928 og 1929, men finner ham ikke oppført der.

 

Har også søkt etter kona i det samme registeret mellom 1929 og 1933, men kan heller ikke finne henne.

 

Noen som kan være behjelpelig med informasjon eventuelt hvor jeg kan finne dødsfallene til disse to?

 

Mvh Ellinor

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studentene fra 1936, utgitt 1961:

 

Håkon Paule, Oslo, f. 19-4-17 sst., sønn av handelsfullmektig Haakon Andreas P. og Anna Holte. Gift 1951 med Andrea Margrethe Gam Christensen, f. 8-4-25 Rind ved Herning, Danmark, dtr. av lærer Niels Hedehus C.

 

Ble arrestert for illegal innsats i 1943, mishandlet, sendt som N.N-fange til Tyskland (Natzweiler) og er 100 % krigsinvalid.

 

 

Studentene fra 1939, utgitt 1964:

 

Leif Kristian Paule, adjunkt, Røros, f. 2-9-20 Oslo, sønn av handelsfullmektig Andreas P. (1872-1928) og Anna Theodora Holte (1881-1962). Gift 1958 med Sigrid Elfrida Moan, f. 26-6-16 Ålen, Sør-Trøndelag, dtr. av John M.

 

Bifagseks. i tysk 1941, i norsk 1945, cand.mag.philol. 1949. Opphold Vaud, Sveits 1948, Italia 1963. - Vikar i lektorstilling, Steinkjer 1946-47, adjunkt Ålen realskole 1950-58, Røros 1960-. - Int.: Fotturer, matematikk, latin, kartlesning.

 

Du finner begge to på Gravminner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott!

 

Jeg fant også disse to på Gravminner, men var ikke sikker på hvem foreldrene var.

 

Da er det bare å finne ut når kona Anna døde.

 

Jeg har også en annen Niels Paule f. 7 august 1879 i Vestfossen, Øvre Eiker

Han står oppført i personregisteret for Oslo i 1918 med bosted Sandviken og var da overinspektør i Norsk Alliance.

I 1927 finner jeg ham ikke i Oslo.

Har lett gjennom emigrantprotokoller og diverse andre protokoller uten hell.

 

Mvh Ellinor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.