Gå til innhold
Arkivverket

Vera Linea Viola Knutsen født 9/7 1904 i Östra Fågelvik, Død i Tønsberg 1979


Solfrid T Henriksen
 Del

Recommended Posts

Fant hennes navn som pårørende i en avskrift av en dødsannonse til Julie Kristine Olsen, død 24/11-1950 i Tønsberg. Pårørende: Vera Knutsen, Holger, barn.

 

Så fant jeg avskrift av et jubileum: " 60 år 1964-9/6 Vera Arntzen, Nøtterøy.

Videre fant jeg avskrift av en ekteskapsinngåelse 23/6-1951 Vera Linea Viola Knutsen og Leif Arntsen, Tønsberg.

 

I Gravregisteret på DIS, finner jeg Vera død i 1979 og Leif i 1975. Tønsberg.

 

Har lett igjennom både Tønsberg og Nøtterøy etter denne Veras fødsel. Også lett etter denne ekteskapsinngåelsen. Finner ikke dem. Avskriftene er fra Tbg. Blad.

 

Etter hva jeg kan forstå. ( er ikke sikker) er at Vera er datteren til Julie ( Julia Kristina Olsson fra Östra Fågelvik. ) dette er det eneste sporet jeg har.

Så det er jo en mulighet for at vielsen var borgelig. Åpen for alle forslag til videre leting. :-)

Solfrid Henriksen

Endret av Solfrid T Henriksen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er usikker på når ajulia Kristina Olsson kommer til Tønsberg- og hvis Vera er hennes datter, så kan hun jo være født før de kom til Tønsberg.

Ved jubileet i 1964 (60 år) står fødselsdatoen 9/6. Ved døsfallet i DIS står det 9/7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse 3 ligger på samme gravnr.

 

Vera linea Arntzen i Tønsberg var vel født 9 juli 1904.

 

http://www.disnorge.no/gravminner/korrigering.php?id=4214492

 

 

Leif Arntzen f 1902

 

http://www.disnorge.no/gravminner/korrigering.php?id=4214490

 

Olga Emmy Arntzen f 1890

 

http://www.disnorge.no/gravminner/korrigering.php?id=4214491

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun var det. Men mulig hun er født i Sverige, siden jeg ikke finner henne. Ble glad da jeg fant notisen om vieles fra 1951, men finner dem som nevnt ikke. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Vera Linea Viola Knutsen f 1906,er feil dame syns jeg kanskje du skal endre emnetittelen litt,fordi opplysningene der er feil.

 

Du skriver i emnetittelen at samme Vera døde i Tønsberg i 1979.DET stemmer jo ikke!

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan jeg retter opp skrivefeil i tittelen, har gjort forsøk. Men finner det vel ut.

 

Alle opplysningene jeg har lagt ut her, er dødsfall i Tønsberg, fra DIS.

Resten er fra Tønsbergs blad:

 

Søket ditt ga 1 treff i databasen

Dødsannonse

Etternavn Fornavn Alder Død dato Sted Pårørende Diverse

Olson Julie Kristine (ukjent) 1950-11-24 Tønsberg Vera Knutsen, Holger, barn

Her er giftemålet:Søket ditt ga 1 treff i databasen

 

L E Dato Brud / Brudgom Bosted

E 1951-06-23 Knutsen, Vera Linea Viola

Arntsen, Leif Tønsberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg skrev feil fødsesår. Det var slurv.

 

Jeg leter fortsatt etter Vera Linea Viola Knutsen, gift Arntsen. I følge gravregistreringene født 9/7-1904. I følge Tønsbergs blad hadde 60 års dag 9/6 1964. Død i Tønsberg 1979.Finner ikke hennes fødsel.

 

Søket ditt ga 1 treff i databasen

 

År Dato Etternavn Fornavn Yrke Diverse Bosted

60 1964-06-09 Arntzen Vera Nøtterøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner en Vera Linnea Viola født i Sverige. Östra Fågelvik C:7 side 97.

 

Født 09.06. 1904 og døpt 29.10. 1905. Faren er ukjent og morens navn klarer jeg ikke å tyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, Takk! det er sansynligvis henne! Siste spor etter Julia Kristina Olsson er Husforhör 1896-1899, Östra Fågelvik. Det var gratis inngang i helgen :-)

Hun var registrert sammen med familien og flyttet 24/10 1899 , 2/12 1899.

 

Der du var inne nå- i Östra Fågelvik- må man ha abonnement?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det riktig mor og datter. Takk!

Annonsen i avisa sier pårørende Vera Knutsen, Holger. Har ikke funnet noen Holger. Og siden Vera ikke hadde noen far, så het hun vel sansynligvis Olsson. Men siden hun giftet seg så sent som i 1951-så kan hun jo ha rukket å være gift med en Knutsen. Hvis da ikke faren var en Knutsen.

 

Takk for engasjementet deres Ann-Mary og Cai! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om farens navn er forfalsket. Hvis det står ukjent far ved dåpen- så er det jo ikke nevnt noen far på betyget/ attesten fra Sverige. Og så er det jo beleilig at farens etternavn er det samme som morens. Og morens far het Olof Olsson, altså Veras morfar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lette igjennom adresseboken for Tønsberg 1927. Da fant jeg Vera Knudsen f. 9/6 1904 husmor og Markus Knudsen 1903, arbeider.

Og ikke nok med det, de bodde i Grevinneveien 6, i samme hus som mine besteforeldre ( veras tante og onkel) .:-)

 

Snirkler meg videre, vanskelig å lete når det er så begrensete kilder på 1900-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant en Markus Knutsen i Tbg. Blad under jubilanter: 21/4-1953, 50 år. Bosted: London. Så hvis dette er riktig Markus som Vera var gift med- så ble de skilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.